Padlý anděl se opět zvedá z prachu

Gabriel Allon se po odchodu ze speciální jednotky izraelské tajné služby uchýlil k tomu, co umí nejlépe – k restaurování obrazů. Přesto se nedokáže oprostit od své minulosti, která si ho najde všude – i za vatikánskými hradbami. Na žádost přítele z nejvyšších řad katolické církve se ujímá nezávislého vyšetřování smrti kurátorky, která údajně spáchala sebevraždu. Už na první pohled je jasné, že tady něco nehraje. Na scéně se objevují další mrtví a jejich vzájemné propojení ukrývá cosi, co ani Allon zprvu nevidí.

Spolu se členy bývalé jednotky rozjíždí tajnou operaci, která má nejen za cíl odhalit skutečné důvody smrti kurátorky, ale také usvědčit jejího vraha. Ve chvíli, kdy už se zdá, že je hrozba zažehnána objevuje se skutečný problém. Jak se ukazuje, onen pachatel je zapleten do něčeho mnohem závažnějšího. A v sázce jsou najednou životy miliónů lidí, celého národa i náboženství. Do propuknutí zkázy zbývá jen několik minut, které dělí svět od propasti, ze které nebude cesty zpět.

Daniel Silva podvanácté přichází s napínavým příběhem v hlavní roli s Gabrielem Allonem – bývalým agentem a restaurátorem – který odkládá obnovu obrazu pro záchranu rodiny, přátel i celé civilizace. Přestože se jedná o rozsáhlou sérii, není těžké získat představu o osudech hlavních postav. Základní zápletku doplňuje atraktivní prostředí Evropy, jihovýchodní Asie a historické pozadí událostí. Opět se ukazuje, že lidé se nedokáží, nebo snad i nechtějí poučit z chyb našich předků a opakují je pořád dokola, i když mohou mít fatální následky. Nejen pro nás, ale i pro budoucí generace. Dokáže však jediný člověk zastavit staletý hněv?

Kniha je zajímavá svým osobitým stylem vyprávění. Projevuje se novinářská zkušenost autora, který hledá zásadní a důležité momenty, které odvracejí děj jinam, než by původně čtenář čekal. Rozhodně se nesetkáte s předem danou osnovou vyprávění a bezpodmínečně kladným hrdinou. Gabriel Allon jednoduše není zachránce světa, ale muž, kterého nelehké životní zkušenosti mění v průběhu času.

Tématy i stylem, jakým Daniel Silva píše, se směle může zařadit k takovým autorům jako je Steve Berry nebo Dan Brown. Vatikán a církev jako taková je velice vděčné téma, jak už je patrné z velice oblíbených knih Andělé a démoni od Browna nebo Apokalypsa od Giordana. Pokud vám Silvův styl sedne, pravděpodobně vás Padlý anděl donutí přečíst si vše od začátku a otevřít první příběh Gabriela Allona – Umění zabíjet.

Hodnocení: 85%

Autorka: Kristýna Pekárková

Zdroje obrázků: Tabletmag.com, CC Gacabo