30b5dafe

Nimbus, drama, které tě zmrtví!

Závěrečné dějství Smrtky bylo opravdu dechberoucí a neskutečně napínavé. Nevěřím, že někdo dokázal ve chvílích, kdy se rozhodovalo nejen o životě a smrti, ale celém náhledu na danou věc, přestat číst. A pak to naprosto nečekané překvapení! Pokračování vás zavádí do dob, kdy Rowan je sám sebou a snaží se o spravedlnost tak, jako ještě nikdy. Citra je Smrtkou a ani ona nemá času nazbyt.

Nimbus vás vtáhne do děje od prvních chvil. Neal Shusterman je Pan spisovatel, který v rámci young adult dokáže i náročnější čtenáře přimět spokojeně vzdychat nad propracovanými, procítěnými a nápaditými texty, z kterých vnímáte oduševnělost. Je snadné podlehnout příběhu, protože už od první stran působí velmi sofistikovaně.

Ačkoliv je určitě vhodnější si Smrtku pročíst znovu, aby vám neunikaly souvislosti či jste se neztráceli mezi hrdiny, autor vám vhodně a nezdlouhavě připomíná vše potřebné. Nemusíte se obávat nadbytečných textů, snad jen výpovědi Nimbu budou možná vyznívat filozofičtěji, než čekáte, ale nijak tím neutrpí dynamika a napětí, jež během čtení příhodně graduje a žene vás až na samý konec.

V tomto originálním a silně nápaditém pokračování se nesetkáte jen s černým humorem a emocemi, ale také se svými oblíbenými hrdiny. Ačkoliv jich je v knize více, autor vhodně přidává nové klíčové postavy. Nijak se neztrácíte. Orientaci přispívá vhodně zvolená er-forma, kdy se vyprávění nejen různorodě prolíná a je tedy zapotřebí číst pozorně, ale vám tímto způsobem odkrývá nové informace. Neal Shusterman je známý nejen svými tvůrčími a netradičními náměty, ale také jejich propracovaností a promyšleností, čímž tato série rozhodně nadchne náročnější čtenáře YA žánru.

Tentokrát dostal svou šanci „promluvit“ i samotný Nimbus, který je všude a všechno vidí, dohlíží nad lidstvem. A stejně jako lidstvo, i on přichází o iluze.

Závěr je skutečně dramatický, ačkoliv to je prakticky celý děj. Napětí se prolíná příběhem až na samý konec, kde příhodně graduje. Rozhodně to bude bomba a věřím, že takové překvapení zarazí nejednoho čtenáře. Předpokládat jej totiž nelze, zvraty, které vás motivují číst dál, jsou totiž velmi nepředvídatelné a strhující. Po zavření knihy nejspíš budete chtít tuto jízdu vstřebat, a poté se co nejrychleji pustit do pokračování. Doufejme, že u Yoli brzy vyjde třetí díl.

Líbila se vám Smrtka? Podlehli jste důmyslným zvěrstvům, černému humoru a originálnímu zpracování námětu? Pak není nad čím váhat, Nimbus je totiž #musthave a nejen pro čtenáře young adult.

Chensie Ips