Nikdy nevíte, komu můžete věřit

Perry si nikdy nemyslel, že svůj život někdy sváže s Osadnicí. Ba co víc, rozhodně neuvažoval nad tím, že se stane Krvepánem. Jenže teď se musí vypořádat s notnou dávkou dalších problémů. Árie je s Roarem pryč a Perry nedokáže pochopit, proč jej opustila bez slůvka vysvětlení. Ví, že k tomu určitě měla pádný důvod, ale pochybnosti mu nedávají spát.

Když se nečekaně Árie i Roar vrátí, ví, že něco není v pořádku. Nemůže si ale dovolit truchlit, protože má před sebou daleko důležitější věci. Společně s Árií osvobodí Talona i Osadníky, kteří byli odsouzení k smrti a dovede je k Tideům. Jenže teď se společně s Outsidery tísní v ponuré jeskyni, aby se ukryli před nebezpečným Éterem. Mají sotva pár dnů na to, aby přelstili Sableho s Hessem a dostali se k Poklidné modři… pokud tedy opravdu existuje. Jenže nejdřív ze všeho se musí vydat na nejistou misi – zachránit Uhlíka.

Jak už to tak ale bývá, život pro ně má úplně jiné plány, nic nedostanou zadarmo. Árie s Perrym musí přijít na to, jak se postavit blížícímu se nebezpečí, jak navázat vztah mezi Osadníky a Outsidery a jak udělat z dvou odlišných světů jeden společný, přitom nezapomenout na své přátele a taky lásku. Pomyslný čas na hodinkách jim tiká, a pokud nebudou rychle jednat, může pro ně všechny taky už být pozdě…

Veronica Rossi i potřetí ukázala, že je výborná vypravěčka. Svůj dystopický postapokalyptický a mírně scifi svět vykreslila bravurně. Hlavní postavy jsou stejně sympatické jako v předchozích dvou dílech (Pod nekonečnou oblohou, Cesta věčnou nocí), je na nich ovšem vidět, že ušly dalekou cestu a výrazně dospěly. Dobro ostatních je pro ně na prvním místě a nebojí se dát všanc svůj vlastní život.

Kniha je opět prošpikovaná akcí, ale také chvilkami romantiky – a to se mi na téhle sérii opravdu líbí, ta vyváženost. Jen si to představte, celou dobu čtete s otevřenou pusou a čekáte, co horšího se ještě může stát a zrovna když jste uprostřed něčeho hrozného, přijde něco, co vás hezky pohladí po duši. Navíc až do poslední chvíle nevíte, které vaše oblíbené postavy přežijí a dočkají se šťastného konce. Autorka se s tím rozhodně nepáře a klidně nechá zabít kdekoho. Je dobře, že se Veronica nebojí své postavy opravdu tahat emočním bahnem a nabízet tak jeden zvrat za druhým.

Bavila jsem se od začátku do konce, a když přišly poslední stránky, bylo mi líto, že to už končí. Série Nebe rozhodně patří mezi ty nejpovedenější a také mé nejoblíbenější. Sečteno a podtrženo jde o výbornou sérii, která by vám rozhodně neměla uniknout v případě, že máte rádi netradiční a skvěle promyšlenou kombinaci dystopie, sci-fi a tak trochu i fantasy.

Čeští čtenáři se nemusí bát, v třetí knize nechybí ani část příběhu, o kterou jsme byli v českém vydání druhého dílu ochuzeni. Můžete si tak přečíst celou sérii přesně tak, jak ji sama autorka napsala. Jediná věc, která mě na českém překladu hodně mrzela a často mi četbu znepříjemňovala, byly chyby v textu, přepisy a opakování slov. Jako by korekce usnula na vavřínech… a to je škoda.

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)