fb2fb27f

Nic není tak, jak to na první pohled vypadá

Princezna Lia z království Morrigan není ze své nadcházející svatby vůbec nadšená. Nechce sloužit království a nechce si vzít muže, pravděpodobně už pěkně starého, kterého ani neviděla. Touží po svobodě a lásce, a tak se rozhodne vzít věci do vlastních rukou. Těsně před svatebním obřadem spolu se svou věrnou služebnou uprchne. Odejdou daleko od hlavního města království a ukryjí se v malém městečku, kde začnou pracovat v hostinci. Nazlobený král princeznu sice najít nedokázal, její úkryt ale objevil princ a zabiják. Ten princ, který si měl Liu vzít, a ten zabiják, který dostal za úkol Liu zavraždit. Jenže to Lia neví, a tak se s neznámými cizinci začne postupně sbližovat…

Falše tedy v knize Falešný polibek najdeme hodně. Nic není takové, jaké se to může na první pohled zdát. S identitami si navíc autorka mistrně pohrává tak, aby zmátla i samotné čtenáře. Dlouho nás nechává na pochybách, který z můžu je vlastně princ a který je zabiják. Napětí ještě zvyšuje fakt, že se kterákoli z postav může kdykoli prozradit.

Autorce se také podařilo velmi výstižně vykreslit jednotlivé postavy. Ty by se mohly zdát trochu neoriginální, přece jen se v knize setkáme se vzdorovitou princeznou, zlým otcem nebo ráznou hostinskou, mně to ale vůbec nevadilo. Velmi hezky je také popsána doba, ve které se děj odehrává. Ta je opředena tradicemi a příběhy o předcích, kterými se řídí život všech lidí. Země je rozdělena mezi jednotlivá, často znepřátelená, království a území barbarů. Spisovatelka nás tak zavádí do úplně nového tajemného světa, který je protkán záhadami, temnotou a možná i trochou magie.

Příběh občas zpomalují zbytečně dlouhé pasáže, ve kterých se neděje nic důležitého. Jinak má ale děj rychlý spád a čtenář má málokdy mezi tipováním, kdo je kdo, a sledováním dějových zvratů, čas se nudit. Naprosto chápu, proč je tato kniha, která je prvním dílem série Letopisy Pozůstalých, bestsellerem, a okouzlila především mladší čtenáře. Ke všemu výše zmíněnému se totiž navíc přidává spousta citů. Opětovaných i neopětovaných, vyřčených i nevyřčených. Příběh komplikované lásky se táhne celou knihou a předpokládám, že tomu tak bude i v dalších dílech.

A proto vás rovnou upozorňuju, že jestli neradi čekáte na pokračování, raději si Falešný polibek přečtěte až později. Závěr vás totiž dokonale naláká na další díly. Jinak ale můžu tuhle knížku vřele doporučit všem čtenářům YA literatury, čtenářům tajemných a propracovaných příběhů, stejně tak jako čtenářkám romantických knížek.

Autor: Michaela Vavřinová