Nic není, jak se na první pohled zdá. Často ani autor…

Jak už jste možná zjistili ze spousty jiných zdrojů, největší boom kolem téhle knihy vznikl proto, že se „provalilo“, kdo je jejím autorem. Robert Galbraith je totiž pouze pseudonym, za kterým se skrývá pravá autorka – J. K. Rowlingová! Byl to chytrý marketingový tah, protože jinak by mohla Kukačka zapadnout v nové vlně detektivek, které jsou v posledních letech na vrcholu popularity.

Byla by to přitom škoda. Je to totiž skvěle napsaná kniha. Rowlingová opět ukázala, že je vynikající vypravěčka a dokáže i poměrně náročný žánr, jakým je detektivka. Tradičně jsou nejsilnější stránkou postavy a jejich propracovanost. To už jsem chválil v Prázdném místě a i tady odvedla perfektní práci. Ať už se jedná o Cormorana Strika, jeho klienta Johna Bristowa, nebo jednotlivé vedlejší postavy. Vždycky totiž věříte, že takový člověk opravdu existuje a dovedete si ho před sebou zhmotnit.

Další z věcí, kterou na Cuckoo’S Calling obdivuji, je aktuálnost. Je to prostě moderní detektivka se vším všudy, a tím myslím i zasazení do současného superrychlého světa. Pokud trochu znáte britské reálie a prosákne k vám občas nějaká perlička z místního bulváru, budete se smát pod vousy s každým „easter eggem“, který pro vás autorka přichystala. Za pár let už sice budete lehce tápat v kontextu, ale samotný příběh to ani v nejmenším neovlivňuje. Navíc, tohle není knížka, která by měla mít ambici zařadit se mezi klasickou povinnou literaturu.

Je to perfektně napsaná knížka, která vás rozhodně příjemně překvapí.

Robert Galbraight je pseudonym, pod kterým vystupuje skutečná autorka Cuckoo’s Calling – J. K. Rowlingová. Jméno je inspirováno autorčiným oblíbencem – Robertem Kennedym – a její fiktivní postavou z dětství – Elly Galbraight. Detektivní příběh prý vydala pod mužským jménem proto, aby uspokojila „chlapa v sobě,“ jak sama prohlásila pro The Guardian

Na rok 2014 je ohlášené pokračování, opět v hlavní roli s Cormoranem Strikem.

J. K. Rowlingová odhalena:

Autor: Petr Macháček