Neztraťte se v davu!

Abych se přiznala, při čtení knihy Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu jako bych se vrátila na střední školu do maturitního ročníku mezi všechny ty odborné publikace základů společenských věd, psychologie mysli a sociologie. Vysekalová a Voříšek shrnují vše, co je z těchto oborů zásadní pro rozvoj lidské psychiky.

Chcete si jejich teorii vyzkoušet rovnou sami na sobě? Rozsáhlý osobnostní test vám velice snadno napoví, jaké povahy jste, k jaké profesi se hodíte a jak s tím vším naložit. Pokud jste jako já a stále tápete v tom, do jakého typu osobnosti vlastně patříte, nezoufejte a nechte se překvapit. Možná výsledek tušíte, možná vás vyvede z omylu. Možná budete vyhranění sangvinici, možná máte v sobě od každého trochu. Zvědaví?

Nabízím vám malou ochutnávku testu, jehož celé zadání najdete v knize.

Následující výroky mají vždy dvě možnosti odpovědí. U každé položky rozdělte bez dlouhého přemýšlení 5 bodů podle toho, jak vám nabízené možnosti vyhovují, jak jsou vám blízké.

Raději
a) Řešíte komplikovaný problém.
b) Pracujete na něčem, co jste již dělal/a dříve nebo to znáte z minula.

Je horší
a) Mít hlavu v oblacích
b) Držet se při zdi

Ve vztahu k ostatním jste spíš
a) objektivní
b) osobní

Vadí vám více, když
a) je více věcí rozpracovaných
b) je vše hotovo

Raději slyšíte
a) Konečný a neměnný výrok
b) Zkusmý a předběžný výrok

Co vám imponuje více:
a) Logicky bezrozporné, konzistentní myšlení a uvažování
b) Dobré, vřelé, harmonické meziliddské vztahy

Stačí ale odhalení charakteristiky osobnosti k sebeprosazení a k získání přesvědčivosti?

Já osobně vnímám knihu jako skvělý teoretický základ pro učivo a psaní odborných akademických prací. Abych však byla upřímná, nemyslím, že dává čtenáři návod, jak se stát viditelným a přesvědčivým. Čtenář sice dostává jakési domácí úkoly, které souvisí s “probíranou látkou”, ty ale nemohou nahradit praktickou složku, jenž by více dopodrobna a krok za krokem vedla čtenáře ke zdárnému výsledku. Mám obavu, že k sebeprosazení se v davu a získáním sebedůvěry “pouhá” teorie, ač skvěle sepsaná, stačit nebude.

Nejsem si tedy jistá, že bych pro knihu volila název Jak se stát přesvědčivý a neztratit se v davu. Mnohem lépe by ji vystihovalo například Vaše osobnost a vše, co s ní souvisí.

Co myslíte vy?

Hodnocení: 70 %

Autorka: Jana Sklenářová

Sdílet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *