92f025b4

Nezahynout jako jepice v jasné lampě

Charlie Priest je bývalý policejní vyšetřovatel. Nyní pracuje jako londýnský právník. Až na to, že jej opustila žena a bratr sedí ve vězení za vraždu, se Charliemu žije docela dobře. Tedy, žije se mu tak do chvíle, než mu doma zazvoní mladík, oblečený jako falešný pochůzkář, připravený Charlieho bez milosti zabít. Dožaduje se jakýchsi tajných dat, které by měl mít Priest u sebe. Ten však ničím podobným nedisponuje. Ví, že nechce-li zemřít, bude muset s mladíkem bojovat. Nakonec se mu díky lsti a neskutečné bolesti podaří uniknout.

S chutí by na politováníhodnou událost zapomněl, ale hned druhý den pochopí, že jeho setkání s útočníkem nebylo nahodilé, a spustí lavinu dalších nepříjemných, i životu nebezpečných situací, s nimiž se Charlie bude muset vypořádat.

Po Charlieho napadení totiž vyjde najevo, že „jeho“ falešného policistu ještě v noc útoku někdo brutálně zavraždil a Priest je tak jedním z posledních, kdo jej viděl živého. Aby toho nebylo málo, najme si ho otec zavražděného, aby vyšetřil všechny podezřelé okolnosti synovy smrti. Proč musel Miles Ellinder tak krutě zemřít? Jaká tajná data to vlastně chtěl? A jak všechno zapadá do série brutálních vražd? Charlie bude muset prohrabat a rozplést hustou pavučinu lží, indicií a tajemství, aby se skutečně dobral pravdy. Jediným pojítkem jsou suché Jepice, jež pachatel zanechává na obětech jako znamení a možnou nápovědu. Navíc se zdá, že divoké běsnění neznámého má kořeny až daleko ve 2. světové válce.

Jepicenakladatelství Domino je příběhem pro milovníky pravých drsných krváků a charismatických hrdinů s občas trochu potrhlými životními návyky. Bývalý britský právník a nyní spisovatel James Hazel přivádí ve své prvotině na scénu tak trochu jiného hrdinu. Máte už dost jednotvárných amerických chlapáků a věčně užralých seveřanů? Pak je tu Charlie Priest právě pro vás. Právník, který se vyzná v policejní práci, ví kam zavolat a nebojí se zlotřilých kriminálníků. A přesto má svou zvláštnost, kterou vás dostane. Trpí totiž disociativní poruchou a polovinu času tráví nedobrovolně v jakémsi stavu nereálna.

Autor využil svých znalostí a poznatků z právnického prostředí a stvořil dech beroucí thriller, jehož čtení si opravdu užijete. Mimo hlavní linie je čtenář vhozen rovněž do konce 2. světové války, kdy probíhá vyšetřování blíže neurčeného projektu. Zprvu se zdá, že se jedná o zcela jiný příběh, ale protřelí luštitelé detektivek hned od začátku tuší, že se s Charlieho vyšetřováním určitě protne. Lehkonohý styl psaní a poctivý silný příběh dělají z Jepice čtení, které se nebudete bát doporučit dál.

Ani já se nebojím, a proto se s chutí ponořte do příběhu a nechte se zlákat napětím a vyšetřováním plným krve, zrady a spravedlnosti stejně, jako Jepice donekonečna narážející do světla lamp.

Autorka: Helena Herynková