9e0694aa

Neříkej miluji tě, dokud to nepocítíš

Briddey Flanniganovaná žije vysněný život většiny svobodných žen. Nejen, že má zajímavou a lukrativní práci, ale po jejím boku stojí šarmantní, úspěšný a hlavně milující muž, který ji zrovna nedávno požádal, aby s ním podstoupila nejnovější moderní trend – EED. Díky tomuto zákroku mohou partneři navzájem cítit své emoce a pomocí vzájemného emotivního propojení tak prohloubit svůj vztah.

Jenže ne vždy je vše tak, jak si přejeme a díky neočekávaným okolnostem se objeví vedlejší příznaky, které by si Briddey zcela jistě ráda odpustila. Místo toho aby poznala, jak moc ji snoubenec miluje, čeká ji zjištění, že svět není tak růžový, jak si ho vysnila.

Autorka Connie Willisová přichází s novým románem s prvky sci-fi a detektivní zápletky, avšak spíše než typický sci-fi žánr očekávejte napínavý ženský román s prvky komedie, což vůbec není na škodu, protože dobrých ženských románů je v knižním světě jako šafránu. Autorce se velmi dobře povedlo rozepsat jednotlivé charaktery postav, díky kterým příběh příjemně ubíhá a společně s nevšedním tématem, vznikl zajímavý román, který si s nadhledem a přesto i s určitou sebereflexí, bere na paškál současnou přemodernizovanou dobu.

Autorka využila současných trendů v komunikaci, které společně se sociálními médii zcela stírají pojem soukromí a způsobují, že je člověk neustále na příjmu a dostupný ostatním. Do doby přehnané a hektické komunikace je zasazen i děj románu Slyším tě všude a s nadhledem poukazuje na to, jak velmi důležité je zachovat si vlastní soukromí a ničím nezastřený rozum.

Díky autorčinu nadhledu a humoru se kniha velmi dobře čte, přesto je na místě drobná výtka v podobě zbytečně vysokého počtu stran. Ty sice nabízí dobře a zábavně strávený čas, příběhu by ale jejich proškrtání dodalo větší svižnost. Přesto je kniha příjemnou odpočinkovou knihou, která by neměla uniknout vaší pozornosti. Díky nevšednímu spojení sci-fi, lidských vztahů a intrik, vznikl román s příjemně zabudovaným humorem, který vám i po konci prázdnin navodí příjemné letní čtení.

Autorka: Ema Krhovská