Neohrožené princezny jsou v kurzu

Princezna Winter není už pár let tak úplně při smyslech. Díky tomu, že se rozhodla nepoužívat svůj měsíční dar a nemanipulovat s lidmi, mívá poměrně často realistické halucinace. Ale ani ty jí neubírají na srdečnosti, díky níž ji zbožňují snad všichni Měsíčňané. Ani snaha její macechy zohyzdit ji Winter neubralo nijak na kráse.

Winter je tak pro Levanu obrovskou hrozbou, ale zatím se jí daří všechno to příkoří, které její macecha páchá na nebohých poddaných, jakž takž zvládat. Jediným spojencem je jí přítel z dětství a věrný ochránce Jacin. Už kvůli němu se snaží se svými halucinacemi i se svou macechou bojovat, ale tak nějak po svém.

Brzy se ale přidá na stranu rebelující skupinky, co by nemohla být podivněji seskládaná. Kyborgská holka jménem Cinder, co unesla císaře Kaita. Nebezpečná uprchlice Scarlet, které se podařilo změnit geneticky upraveného agenta Vlka. Nejlepší hackerka Cress, jenž se bláznivě zamilovala do nejhledanějšího zločince jménem Thorne. Tahle nesourodá sebranka má teď jeden cíl – svrhnout a zničit Levanu.

Měsíční kroniky je jedna z nejlepších young adult sci-fi retellingových knižních sérií, jaká se mi dostala do rukou. Tedy… nevím, jestli jich je více, každopádně tahle pro mě bude vždycky ta nej. Ačkoliv se mi první díl zase tolik nelíbil, s dalšími a dalšími díly to bylo čím dál tím lepší. A v případě posledního dílu to byla jedna úžasná jízda, která mě nenechala spát, dokud jsem neměla všechny zvraty za sebou.

Marisse Meyerové se podařilo z pouhého psaní do šuplíku vykouzlit něco tak perfektního, že mi bylo líto, když jsem dočetla poslední stránky knihy. Tahle série má totiž úplně všechno – sympatické hlavní hrdiny, ničeho se neštítící a krutou záporačku, překvapivé zvraty, romantické chvilky, pořádně zamotanou hlavní zápletku, která se s každým dílem postupně odkrývá. A příjemným bonusem je samotné využití a překroucení oblíbených pohádkových linek. Poslední díl je tak výbornou gradací už tak napjatého příběhu.

Autorka: Petra Sýkorová