Něčí tajnosti jsou trochu žhavější

Cassie Robichaudová je pětatřicetiletá vdova, jejíž manželství skončilo dávno předtím, než její manžel vůbec zemřel. Kdysi si myslela, že je zamilovaná, že má toho nejlepšího muže na celém světě a že budou žít šťastně a dlouho. Bohužel se brzy realita přihlásila o slovo a na konci jejich manželství neměla Cassie už žádné naivní představy o tom, jak to v životě chodí.

Co je horší, ztratila víru v sama sebe a smířila se s tím, že nejspíš už do konce života zůstane bez partnera. Pracuje jako servírka v restauraci, kterou má od domova co by kamenem dohodil a občasně flirtuje se svým šéfem, i když jej považuje spíše za svého přítele. To vše se změní ve chvíli, kdy se začte do diáře jedné zákaznice, která si jej nedopatřením zapomněla na svém místě. Otevře se jí úplně jiný svět, o němž dosud neměla ani ponětí a myslela si, že na něj nemá nárok.

Díky spolku T.A.J.N.O.S.T.I. se během roku z Cassie stává žena vědomá si své vlastní sexuality, jež se s každým dalším krokem na stupnici posouvá o krok blíže úplnému obrození. Z uťápnuté, srdečné a spíše nezajímavé ženy se stává dračice ochotná zkusit to, co jí bývávalo odepřeno. Pomalu nabírá zpátky své sebevědomí a kromě různých sexuálních zážitků je schopná otevřít své srdce i lásce. Jen o tom ještě neví…

L. Marie Adeline je pseudonym kanadské spisovatelky a novinářky Lisy Gabriele. Je autorkou bestsellerů Tempting Faith DiNapoli a The Almost Archer Sisters. Žije v Torontu, kde také vystudovala univerzitu Ryerson, a získala diplom z žurnalistiky. Její články se objevily v New York Times Magazine, Washington Post, Vice magazine, Salon, Glamour a celé řadě dalších. Také produkovala či režírovala programy pro History Channel, Life Network a Slice TV. Byla čtyřikrát nominovaná na kanadskou cenu akademiků pro kinematografii a televizi, Gemini, a dvakrát ji získala. Na začátku února 2013 bylo v rádiovém pořadu The Current, který sama zakládala, odhaleno, že pod pseudonymem napsala erotickou knihu T.A.J.N.O.S.T.I.

Autorce se v době, kdy erotickému žánru vévodí spíše romány s prvky BDSM a pořádně peprná mluva, podařilo přijít s netradičním příběhem hrdinky, která je jednou z nás. Zdánlivě obyčejná ženská, co si myslí, že její život skončil dříve, než vůbec začal, a to proto, že ji její manžel vždycky spíše srážel dolů a ukazoval jí, že za moc nestojí. Proto je docela jednoduché se s takovou hrdinkou sžít a pochopit, co ji vedlo k tomu, jaká je teď. Sledovat její postupný přerod ve zdravě smýšlející ženu je tak velice hezký a okořeněný tou správnou dávkou sexuálních scén.

Ačkoliv se autorka tu a tam nevyhne mírným dějovým hloupostem a někdy možná trošku víc přitlačí na pilu, přinesla v záplavě téměř identických příběhů, něco svěžího a svým způsobem i milého. Není ovšem pochyb o tom, že taky pořádně žhavého. Přece jenom je to stále erotický žánr. Není tak nouze o zajímavé sexuální scény, které nejedné čtenářce dokážou rozproudit krev a rozbušit srdce. Samotný závěr knihy ovšem napovídá, že si Cassie své šťastně až na věky nejspíš bude muset ještě vybojovat.

Knihu si užijí spíše starší a vyzrálejší ženy, a to proto, že samotná hrdinka není žádná hloupounká dívenka a nevěří na lásku na první pohled. A už vůbec si nemyslí, že by ona dokázala nějakého muže rozpálit. Svým způsobem je podobná například erotickému povídkovému sborníku 14 podob touhy, který si taky na nic nehraje a jde na všechno přímo. Když si tu a tam umyslíte, že se v knize průvodkyněmi občasně stávají i výrazně starší dámy a že si hrdinka vlastně prožívá ty nejtajnější fantazie, dokážete si knihu pořádně vychutnat.

Hodnocení: 80%

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázků: Quillandquire.com, TAO Lounge