Nečekejte červenou knihovnu

Clare Eliasová je úspěšná manažerka a podnikatelka, všechno má na seznamech, všechno zvládá, až do chvíle, kdy se jí za dramatických okolností narodí dvojčata. V tu chvíli se vzdává přesvědčení, že na to má a rozhodne se vpustit si do rodiny chůvu (a to i přes nevůli mladšího manžela). Chůva Jenny péči kolem dvojčat zvládá s lehkostí a pro Clare je těžké se s touto skutečností smířit. A nejen pro ni je nastalá situace zkouškou. Dokonalá fasáda a úsměvy navenek se mohou zbortit lehce jako domeček z karet.

Základním pilířem je trojúhelník (nikoli milostný) mezi Clare, Jenny a dětmi. Tento trojúhelník zajímavě doplňuje Clařin manžel Marc, její matka a bratr a nakonec i velice charismatický a záhadný muž. Díky stylu, který autorka ve své knize použila, vidíte do hlav všem a z úžasného chápavého manžela se najednou stává vypočítavý prevít, z nezodpovědného hazardujícího bratra uvědomělý muž a z přespříliš organizované ženy vystrašené klubko nervů.

Tess Stimson používá velice neobvyklý styl vyprávění. Jednotlivé kapitoly jsou napsány z pohledu různých postav, kdy se jedna situace v knize odehraje opakovaně, pokaždé z pohledu někoho jiného, což dodává příběhu plastičnost a uvěřitelnost. Při čtení máte pocit, že jste něco podobného už zažili, nebo se to pravděpodobně může stát někomu z vašich známých. Sama autorka přiznává, že některé situace jsou přímo inspirovány jejími zkušenostmi s chůvami. Přestože se jedná o „ženský román“, rozhodně nejde o červenou knihovnu, o srdce drásající zpověď zhrzené ženy. Naopak, vykresluje dnešní uspěchanou dobu, nepatrné rozdílnosti a problémy, které gradují, a které nás rozdělují nebo spojují.

Autorka je v zahraničí velice úspěšná, a to právem. Její romány jsou pro svoji lehkost a nadhled oblíbené nejen mezi čtenářkami, ale i čtenáři. V knize najdeme řadu témat, která mohou zasáhnout každého z nás. U nás vyšly zatím dvě knihy: Manželka, která utekla a právě zmíněná Kdo miluje nejvíc. Čtení je to velimi snadné, plynulé a zajímavě nedokončené kapitoly nutí stále pokračovat až do poslední strany.

Kdo miluje nejvíc je kniha, která nepostrádá napětí, humor, důvtip, akci a především opravdovost. Na celkovém hodnocení ubírá procenta dolů jen několik chyb v textu. Kniha je součástí edice Inteligentní romány pro inteligentní ženy a přesně to sedí. I inteligentní muž s ní bude naprosto spokojen, a možná mu odhalí nějaké to tajemství z ženského světa.

Na českém trhu se po dlouhé době se konečně objevují romány pro ženy, které nejsou jen bezduchým tlacháním bezdětných, úžasných a úspěšných třicítek. Kdo miluje nejvíc se může hrdě zařadit k románům jako je Zapomenutá od Catherine McKenzie, Manželka 22 od Melanie Gideon nebo Zítra začnu nový život! od Gillese Legardiniera.

Hodnocení: 95%

Autorka: Kristýna Pekárková