Nebezpečné pátrání po vlastní paměti

Jen si to představte – jmenujete se Louisa a žijete spokojený život na dánském Christianově ostrově. Ráno připravujete svou malou kavárnu na otevření, zatímco v bytě nad vámi se u počítače krčí Joachim, spisovatel a také váš partner. Takové hezké, poklidné ráno, říkáte si. Ale ono to tak nevydrží dlouho, protože do kavárny vtrhne Edmund, Louisu oslovuje Heleno a nejradši by ji odtáhl s sebou pryč, protože Helena je přece jeho manželka, patří domů a do čela prosperujícího podniku. V ten moment nádech klidného jitra zmizí.

Náhle je Louisa/Helena ztracená, přesně jak zní název knihy. Kým vlastně je? Majitelkou kavárny, či nadnárodní firmy? Milou a vstřícnou osobou, nebo hrůzu budící a direktivní šéfovou? Milenkou spisovatele, nebo matkou dvou malých dětí? A co se mohlo tak hrozného stát, že jednoduše zapomněla?

Společně s Helenou a Joachimem se pustíme do pátrání po zmizelých vzpomínkách. Nejdřív pátrají každý zvlášť, ale jejich cesty se postupně střetávají. Heleně se po návratu do rodinného sídla začnou plíživě vracet ztracené dojmy, cítí, že v jejím původním životě bylo něco špatně, že měla vážný důvod odejít a zapomenout. Joachim se zase nechce vzdát lásky, o které si myslí, že je pravá a životní. A tak hledají vysvětlení. Odkrývají stará tajemství a na povrch vyplouvají skutečnosti, které jsou děsivé a hrůzné.

Anna Ekbergová čtenářům představuje thriller, ze kterého mrazí. Pokaždé, když si budete myslet, že strašlivější už to být nemůže, ukáže vám, že to ještě trochu jde. V momentě, kdy máte dojem, že se příběh zadrhává a pomalu končí, přijde další kotrmelec a děj nabírá nový směr a rychlost. Ekbergová neustále překvapuje novými zvraty, poutá pozornost a spojuje náznaky a domněnky hlavních hrdinů v jednolitý celek.

Výsledkem je kniha, která vás bude bavit. Neustále budete zvědaví, co se objeví na další stránce. Sotva budete znát jednu odpověď, přijde další otázka, další zádrhel v pátrání. Budete napjatí a nervózní, co se stane tentokrát, kam až Helena s Joachimem dokážou zajít.

Autorka: Barbora Švarcová