Nebezpečné odhalenie temných tajomstiev

„Chtěla bych nahlásit, že mi zmizel syn,“ hlási na polícii Lena Erikssonová strateného syna Rogera. Chlapcove telo medzitým odpratal do močiara muž, ktorý nie je vrah a už onedlho ho objaví prieskumná skupina Thomasa Haraldssona – ambiciózneho, ale podceňovaného policajného komisára. Chudák Haraldsson, dôležitým prípadom je napokon aj tak poverená štátna kriminálka na čele s Torkelom Höglundom. Už čoskoro zistí, že všetky stopy vedú na snobské gymnázium, kam Roger utiekol pred šikanou.

Vo vzdialenom meste sa vedľa neznámej ženy zobúdza Sebastian Bergman. Odkedy tragicky zomrela jeho žena a dieťa, je tento kedysi úspešný psychológ len znudeným dobyvateľom ženských sŕdc i postelí. Dnes ho čaká nepríjemná povinnosť, musí sa postarať o pozostalosť svojej zosnulej matky. V ich vzťahu len ťažko hľadať rešpekt, nieto ešte rodinné hodnoty. Keď sa Sebastian dozvie, že po svete chodí jeho dieťa, ktoré mu matka zatajila, rozhodne sa začať po ňom pátrať na vlastnú päsť. Veď bývalého kolegu z celoštátnej kriminálky zrovna stretol pri vyšetrovaní vraždy mladého chlapca…

Prelínanie práce celoštátnej kriminálky s osobným životom najvýraznejšej postavy, Sebastiana Bergmana, nie je nezvyčajné a takýto postup poznáme z viacerých škandinávskych detektívok. Pozoruhodnejšie je sledovať Sebastianove myšlienky pri vyšetrovaní a tiež schopnosť psychologicky analyzovať aj svoje osobné problémy. Temná tajemství preto odporúčam každému milovníkovi detektívnych príbehov a zvlášť tým, ktorí okrem napätia radi sledujú aj osud hlavnej postavy.

Samotnému príbehu nemožno nič vyčítať – výborne napísané dialógy, napätie pri riešení vraždy i s detektívkou neodmysliteľne spojené vzťahy vnútri vyšetrovacieho tímu. Autorské duo Hjorth a Rosenfeldt vás udrží v napätí až do konca a ako čerešničku na torte vám na poslednej strane naservíruje prekvapenie v podobe rozohratia príbehu do ďalšieho pokračovania.

Temná tajemství sú prvou spoločnou knihou dvojice Hjorth & Rosenfeldt. Osem mesiacov po vydaní sa držala v rebríčku bestsellerov. Podobne sa darí aj ďalším dvom knihám v sérii. Podľa jej námetu bol natočený aj trojdielny televízny seriál.

Ukážka z 1. časti seriálu:

Většina lidí má fantazie. Sexuální, temné, brutální. Neutále posilují naše ego, neustále odstraňují z cesty věci či osoby, které nám překážejí. Ve svých představách má člověk moc. Velmi málo lidí své fantazie uskuteční. Ti, kteří to dělají, našli klíč.
Nebezpečí.
Nebezpečí, že budou odhaleni.
Nebezpečí, které plyne z toho, že se odvážili spáchat nevyslovitelné.
Proto ti, kteří hledají vzrušení, pátrají po nových podnětech, a sérioví vrazi se stávají sériovými vrahy. Je těžké znovu přeřadit na neutrál, když už jste motor jednou rozjeli. Poznali jeho sílu. Objevili, co člověku dává pocit, že žije. Nebezpečí.

Hodnotenie: 95 %

Autorka: Monika Zbínová