Na skok za Mlokem Scamanderem a jeho kouzelným kufrem

V prvé řadě si ujasněme, že se skutečně jedná o scénář. Takže vás nečeká souvislý text, ale takové to klasické schéma ten řekne tohle a ten zas ono, a mezi to jsou vloženy poznámky ohledně scény a vizuálního obrazu. Na rovinu říkám, že pokud jste neviděli film, bavit vás to nebude (vážně, já to zkoušela), pokud jste ovšem zarytými fanoušky Eddieho Redmayna, tak vás tahle kniha přivede přímo do extáze. Nebo aspoň do centra dění. Projdete si celý film minutu po minutě, stejné dialogy, stejná zábava, stejné napětí. Ale nebojte, nudné to rozhodně není. I kdybyste film viděli popáté zrovna před hodinou, tak vsadím jedno okamií vejce, že si knihu nadmíru užijete, protože tenhle příběh za to zkrátka stojí.

Autorkou je J. K. Rowlingová a myslím, že všichni musíme uznat, že už za éry Harryho Pottera přesvědčivě dokázala, že její mysl je hotová studnice nápadů a napsat skvělý kouzelný příběh za hranicemi naší fantazie umí (přiznejte se, kdo stále ještě čekáte dopis do Bradavic). Nejinak je tomu ve Fantastických zvířatech a tuším, že každý fanoušek již zmíněného brýlatého chlapíka ocení nostalgický návrat mezi čaroděje a mudly, i když jen na malou chvíli a do jiných reálií, než je proslulá kouzelnická škola. Fantastická zvířata a kde je najít byla původně kniha, kterou Rowlingová napsala jako doprovodnou publikaci k Harry Potterovi pro nadaci Comic Relief. K záměru převést tuto knížečku na filmová plátna se nechala chvíli přemlouvat, ale na výsledek se vyplatilo počkat.

Dalším důvodem, proč byste si scénář neměli nechat ujít, jsou nádherné ilustrace. Černobílé, inspirované dekorativním stylem 20. let minulého století a jedním slovem dokonalé. Na svědomí je mají autoři studia MinaLima, kteří se podíleli na grafickém designu nejen tohoto filmu, ale i všech filmových dílů Harryho Pottera. Asi vás nepřekvapí, že zobrazují převážně různé tvory z příběhu a díky nim se pouhopouhý seznam toho, co kdo řekl, posouvá na vyšší estetickou úroveň a požitek ze čtení je znásobený o oku lahodící symfonii kreseb.

Když k tomu přidáme vymazlenou obálku, která scénáři padne jako ulitá, tak jsem si jistá, že tahle kniha by neměla chybět v žádné knihovně fanouška světa Harryho Pottera a imaginace J. K. Rowlingové.

Autorka: Monika Riesová