6d805b10

Muž a žena – to jsou dva rozdílné světy spojené do jednoho

Zkrachovalý restauratér vychovaný matkou samoživitelkou miluje své dcery a nesnáší svou bývalou ženu. Kdo by taky ne, když ho opustila kvůli jeho kolegovi, kterému vděčí za svůj současný stav. Nikdy ale není tak zle, aby se člověk nemohl otočit zády k osudu a trochu ho nepopíchnul. Během několika hodin se mu  podaří najít svého otce a tak trochu i ztracené sebevědomí. Život přece není jen o penězích a luxusním autě, ne?

Dominika je slepá jak patrona, ale je tak nádherná, že na ní všichni muži mohou oči nechat. Pokud doufáte, že jde jistě o velmi milé projevy pozornosti, tak je to přesně naopak. Surová touha ve všech podobách, která je často nepříjemná, vlezlá a chlípná. Co člověk jen tuší, ona ví. Umí totiž něco, co jen tak někdo ne. Má dar, který je úžasný i hrozný zároveň a stále vlastně neví, jak s ním správně naložit. A co teprve ti ostatní… I tak ale hledá lásku svého života, přes přešlapy a špatná rozhodnutí. Možná ho najde… Ale existuje vůbec láska, která překoná všechny překážky?

Dvě novely, dva příběhy, dvě srdce hledající lásku. Nečekejte jednoduchý milostný příběh, ale vyprávění okořeněné notnou dávkou humoru a sarkasmu toho nejlepšího kalibru, co na poli české literatury můžete najít. Jsou autoři, které poznáte hned po pár větách. Michal Viewegh je jedním z nich. A nezáleží na tom, jestli ho znáte z povinné četby, nebo jste si k němu našli cestu sami. Jeho styl, způsob výstavby příběhu i stoický výklad sebehorších situací vám dává najevo, že se vracíte k něčemu, co dobře znáte. Zároveň ale neunavuje, umí překvapit.

S lehkou ironií na stránkách baví své čtenáře a možná i provokuje k zamyšlení. Mužský a ženský svět jsou dva rozdílné světy, které se neustále setkávají a na čas i propojují, ale stále jsou úplně jiné. Popisuje obě strany a dokáže je vystihnout naprosto přesně. Od vyjadřování, přes sílu emocí i některých archetypů chování.

Po dlouhé době jsem zase měla pocit, že jsem se vrátila k něčemu, co mě baví a čte se samo. Viewegha dobře znám a jeho knihy mě vždycky bavily. Muž a žena je kniha pro všechny. Každý si v ní najde to, co potřebuje. Za mě perfektní příběhy s paradoxním závěrem, notnou dávkou ironie a hlavně milým humorem, který nikdy neurazí. Prostě Viewegh jak má být.

Autorka recenze: Tereza Bártová