Měsíční úklid v životě

Michaela Dombrovská, autorka úspěšných titulů Pravidla pozitivního sobectví a Kreativní diář, se vrací s novou knihou Pořádek nejen v hlavě, která je věnována úklidu kolem sebe, ale také v sobě.

Čtyřtýdenní program je rozdělen na jednotlivé dny, v nichž autorka nabádá ke splnění snadných i složitějších úkolů. Plněním úkolů byste měli dosáhnout klidnějšího a jednoduššího života, zahodit nepotřebné, netopit se v balastu a narovnat všechny své záležitosti. Postupuje pěkně popořadě, od domácnosti až po vaši hlavu. V prvním týdnu si vytvoříte čistý domov, zbavený nánosu let, zbytečností a chaosu. Druhý nabádá k úklidu ve vztazích s nejbližšími, ale i zcela cizími lidmi. Mezilidské vztahy jsou tím nejdůležitějším, co nás formuje, proto je dobré udržovat i je v čistotě. Od třetího týdne se již začnete věnovat sobě, nejprve svému tělu, abyste v posledním přešli ke všem zaneseným zákoutím mysli.

Dombrovská nabízí v knize Pořádek nejen v hlavě možnou cestu, jak si vylepšit a osvěžit život. Její styl psaní je svěží, přátelský (žádné mentorování) a čtenář má tak chuť se hned pustit do práce. Rady jsou často i zábavné a vtipné, takže se při čtení čas od času pousmějete. Což je také jedno z autorčiných doporučení, kterým se rozhodně řídím a budu řídit i nadále – často se usmívat, pousmát se klidně jen při vzpomínce na něco hezkého. A občas se zasmát na celé kolo. Tělu to prospěje a osvěží mysl.

Kniha jistě zaujme všechny, kteří si připadají tak trochu ztraceni ve vlastním životě a ocení každou radu i pomoc. Ti, kteří již mají pořádek a uklizeno, si mohou potvrdit, že dělají všechno správně, ale i oni možná (stejně, jako se to stalo při čtení mně) najdou mezi autorčinými návody něco, co by se dalo ještě vylepšit.

Jediným mínusem knihy je, že nakladatelství Grada neuhlídalo překlepy. Je trochu rušivé, že jich je poměrně hodně v knize na téma, jak si efektivně uspořádat své okolí a život.

Autorka: Helena Herynková