„Mě teda hned tak umírat neuvidíte!“

Tuzemské nakladatelství však při přípravách prvního českého vydání nemohlo tušit, zda se sázka na načasování s filmovou premiérou vyplatí. Deadpool totiž mohl skončit v propadlišti neúspěchu. Nestalo se, sbírá jeden dolar za druhým, ani náš divák se mu nevyhýbá. Patrně si tak CREW právě zadělalo na další komiksovou sérii.

Nicméně ve světle všeho toho lesku nám na stole leží Drákulova výzva a bez ohledu na komerční atak filmového bratříčka pobízí komiks k několika rozpakům. Ty do značné míry budou vznikat v závislosti na vašem věku a (mentální) dospělosti, pochopitelně také druhu humoru. Pokud vám ten černý, suchý, absurdní vůbec nevadí, můžete začít přičítat knize plusové bodíky. Pokud ale už umíte rozlišovat mezi vtipem dobře načasovaným a vtipem vypoceným, začněte body přepočítávat. Deadpool se totiž v žádném případě nehodlá smířit s pozici akčního a vtipného díla. Chce být ultraakční a ultravtipný. Patrně i za cenu (či s rizikem), že bude akcí a postavami překombinovaný a co do gagů nadsazeně lačný. A proto při čtení se možná (jako já) opravdu upřímně zachechtáte, pousmějete, častěji pak zakroutíte pozitivně hlavou, ještě častěji zakroutíte nevěřícně hlavou, až se bohužel objeví i to zakroucení, u něhož by i Deadpool poznal, že mu jde o život.

Vynucená cool image zastírá všechny přednosti. Vždyť Deadpool se umí hbitě pohybovat v sebereflexivní rovině vyprávění, hrdina sebe vnímá jako superhrdinu, který je „konzumován“ a nachází se ve světě, který boomu komiksů a jejich filmových adaptací podléhá. Bere si na paškál další hrdiny i mimo komiks, jenže jaksi bez ladu a skladu (to, že bez úcty, vůbec nevadí). Chce dávat hlášku u každého svého výkopu nebo kroku stranou, a tím začíná postupně a) nudit, b) štvát.

Absence rozvážnosti tvůrců se nachází prakticky v každém ohledu. Ať už jde o budování zápletky a postav, nebo právě hlášek. Dokáži si představit, že puberťákům, kterým vadí vznešený (byť blockbusterový) patos, bude Deadpool po chuti, já se „rochnil“ opravdu jen málo.

Vlastně bych celek mohl zavrhnout a říct, ano, s Deadpoolem jsem se z toho a toho důvodu minul. Jenže si to nemyslím. Opravdu mě na řadě míst dokázal skvěle bavit. O to více mě mrzí, že svou jízdu autoři (mám na mysli celý tým i s kreslíři) neukočírovali.

Hodnocení: 65 %