Mé jméno je nikdo

3. 11. 2017 v 10.32

Příběh sedmnáctileté Reagan mladé autorky Kristen Orlando není běžným převyprávěním života dospívající dívky. Ačkoli se Reagan potýká s klasickými životními strastmi i radostmi teenagera jako jsou nároční rodiče, první láska, společenský status na střední škole i samotné studium, musí se narozdíl od svých vrstevníků vypořádat s něčím daleko vážnějším.

Již od útlého dětsvtí je Reagan vychovávaná, aby se stala Černým andělem, elitním vojákem pracujícím pro americkou CIA.

V knize Mé jméno je nikdo se tak střetává Reagan MacMillanová, která je pouze maskou složenou ze lží, se skutečnou Reagan Hillisovou, kadetkou Černých andělů. Příběh je především o konfliktu mezi těmito dvěma tvářemi a čtenář stejně jako osobitá hlavní hrdinka uvažuje, která z nich je opravdu ta skutečná. Je Reagan agentkou cvičenou v bojovém umění i ve zbraních s posláním bránit svou zemi, nebo obyčejnou sedmnáctiletou dívkou, která touží po studiu medicíny, svých přátelích a normálním životě? Maska, kterou musí každý nasazovat, je utvořená tak bravurně, že se může zdát skutečnější, než její opravdové já.

Autorka nás lehkým a spádným vyprávěním provede tímto ústředním konfliktem a po napjatém finále slíbí i pokračování, abychom mohli společně s Reagan zjistit, kterou cestou se vydá.

Autor: Zdeněk Synčák