Taylor Stevensová: Lovkyně informací

Vanessa Michael Munroeová má zvláštní dar: Extrémně rychle se učí jazyky (ovládá jich 22) a umí se pozorně dívat kolem sebe. Díky tomu se živí jako lovkyně informací – společnosti si ji najímají proto, aby zjistila, co mohou očekávat v nové zemi nebo od nového obbchodního partnera. Jednoho dne ale dostane úplně jinou nabídku: Najít ztracenou nevlastní dceru vlivného podnikatele.

Emily se před čtyřmi lety ztratila na cestách po rovníkové Africe. Jeden její kamarád zmizel beze stopy, druhý po návratu domů skončil v blázinci a nikdo neví, co se mu (potažmo jim) stalo. Po Emily už několikrát pátraly různé skupiny, vždy ale bez sebemenšího výsledku. Teď úkol připadl Vanesse – pokud ji nenajde ona, pak už nikdo. Vanessa se vydává do Afriky, zpět na místo, kde vyrostla jako dítě misionářů a odkud před devíti lety z neznámých důvodů utekla. S prvním nádechem horkého vzduchu se jí vrací vzpomínky na krvavé dětství a dospívání, a ty ji pak provází celým pátráním po Emily.

Do tohoto bodu se dostanete po pár stránkách a pak už začíná divoký kolotoč pátrání. Chytne vás. Nepustí. Budete nejspíš hltat kapitolu za kapitolou, abyste zjistili, proč Emily zmizela a kdo se snaží utajit všechna fakta o tom, že vůbec byla v Africe. Proč se Vanessu neustále snaží někdo zlikvidovat a jak sakra ví, co má v plánu. Co s tím má společného její starý známý z Afriky a co má za lubem muž, kterého Vanesse poslal její klient, aby ji chránil. Je to prostě zamotané. A hodně, hodně čtivé. Lovkyně informací vás dostane, stejně jako kohokoliv, koho si zamane.

Srovnání Vanessy s Lisbeth je na místě. Obě jsou emancipované, umí se o sebe postarat,  snadno získávají utajené informace a samy před světem tají své “démony”. Vanessa však není Lisbethina kopie a i když možná žárlivě střežíte svůj vztah k Lisbeth, Vanessa vás nenaštve a brzy je obě přestanete porovnávat. Postava Vanessy se brzy posune někam o kus dál – pochází z jiného prostředí a má jinou motivaci, než její švédská kolegyně.

Prostředí rovníkové Afriky, se kterým se v knize setkáváme, není autorce vůbec cizí. Až do dospělosti totiž nedobrovolně žila v sektářském společesnství, které kočovalo po celém světě – včetně Afriky. Ve 20 letech se jí podařilo sektu opustit a dnes žije v Texasu. Její prvotina Lovkyně informací je první z plánované série knih s hrdinkou Vanessou Munreovou.