Líbání povoleno… a nejen to

Osmnáctiletá Tessa se vždycky snažila dělat vše, co si její matka přála. Svědomitě chodila do školy, učila se, aby získala ty nejlepší známky, úhledně se oblékala a česala, dokonce začala chodit se svým nejlepším kamarádem, který si získal přízeň její matky. Nikdy jí nepřišlo na mysl, že by v jejím životě bylo něco špatně, dokud se neodstěhovala na vysokou, kde se střetla s úplně jinou životní realitou, než jakou dosud znala.

Díky své spolubydlící Steph se totiž seznámí s divočejší sortou lidí, s jakou nemá žádné zkušenosti. Není tedy divu, že jí ze začátku plno věcí šokuje, přesto si nějak nemůže pomoct, chce okusit i něco jiného. Velký podíl na tom má i uhrančivý Hardin, který se nijak netají tím, že střídá holky na počkání a ke všem se chová jako k rohožce. Tess v něm ovšem vyvolává ještě horší chování, nenechá si ujít žádnou příležitost k tomu, aby ji zesměšnil. Přestože je k ní často neskutečně krutý a Tessa jej kvůli tomu nesnáší až do morku kostí, v okamžiku, kdy se spolu ocitnou sami a poprvé se políbí, ví, že je ztracená.

Pohybuje se na neznámém teritoriu a neví, jak se má chovat. Chce si od Hardina držet odstup, protože jeho chování nechápe a nechce si od něj nechat dokolečka ubližovat, jenže on se pořád a pořád vrací. Nic totiž není takové, jak se na první pohled zdá…

Málokdo ví, že série After byla původně fanfikcí na oblíbenou britskou skupinu One Direction a hlavní hrdina Hardin je vlastně zpodobnění Harryho Stylese, po němž bláznila, a nejspíš ještě stále blázní, hromada fanynek. Anna Todd svou fanfikcí publikovanou pod nickem imaginator1D na Wattpadu zachytila pozornost miliónů čtenářů, kteří dychtivě hltali kapitolu za kapitolou. Není divu, že se nakonec série dočkala čtyř dílů a klasické publikace v knižní podobě.

After přitom nepřináší nic zásadně nového, co by se k nám už v rámci žánru new adult nedostalo. Hlavní hrdinka je naprostá naivka, kterou do zkušenějšího světa „zaučuje“ bad boy toho nejhoršího kalibru, co se ale zničehonic kvůli hrdince snaží být lepším, což samozřejmě nechápe nikdo z jeho neužšího okruhu známých a postupně ani samotná hrdinka.

Jejich vztah není ani trochu zdravý, je plný nenávisti, vášnivosti a osudových dialogů či chvílí, které vás ovšem dokážou tak vtáhnout, že nemůžete přestat číst. A právě na tom je celý ten neskutečný úspěch postaven. Autorka záměrně krátkými kapitolami postupně graduje příběh, od něhož se nemůžete odtrhnout, i když vám na něm vadí snad úplně všechno a vy ještě stále nechápete, proč vlastně pořád čtete.

Kniha by se dala zařadit na poličku mezi podobně laděné knihy jako Bezhlavě a Krásná katastrofa, které se v After až neskutečně mixují dohromady. Nebýt naprosto neuvěřitelného konce a té emoční horské dráhy, nejspíš by si vysloužila nižší hodnocení. Takhle mi nezbývá než uznat, že se autorce nějak podařilo dostat i mě.

Autorka: Petra Sýkorová