Ledový pohled vás bude pronásledovat ještě dlouho…

Do Londýna je povolán detektiv šéfinspektor Erika Fosterová, aby se po delší pauze vrátila do terénu a vyřešila tuto vraždu. Důkazů na místě činu je málo, viníkem může být prakticky kdokoli. Když ale zároveň čelí snobskému otci oběti, který ovlivňuje vyšetřování, pomyslných klacků pod nohama má Erika ještě víc. Případ je těžký a každá stopa drahá… Po hlubším pátrání ale zjišťuje, že Andrea rozhodně nebyla svatoušek a její navenek dokonalý život je protkaný spoustou pikantních detailů. Ty ji dovedou do centra londýnské „šedé zóny“. A co se jí nakonec podaří vypátrat je těžko uvěřitelné.

Pocit svíravého mrazení a tísnivého strachu se line celou knihou od začátku až do konce. Stupňující napětí, stoupající adrenalin, pozvolna gradující děj – příběh má všechno, co si čtenář slibuje od dokonalého detektivního thrilleru. Perfektně vyjádřená atmosféra mlhavého a mrazivého Londýna celý dojem ještě více podtrhuje. Je to jako dívat se na horor o samotě na půdě, kde fouká vítr a vytváří strašidelné iluze.

Britové jsou pověstní svou zdrženlivostí. A podobně jsou vykresleny i jednotlivé postavy. Hlavní hrdinka se pere s emocemi, ale navenek je tvrdá a odhodlaná jít za spravedlností, ať to stojí co to stojí. Další postavy až tak do hloubky nepoznáme, ale nevadí to. Tím, jak do děje zasahují, si sympatie získají také.

Čekala jsem, že kniha bude mít aspoň nějakou hluchou chvilku, kdy se od příběhu na chvíli oprostím a budu nadávat, ať se hne zase kupředu. Ale když už jsem narazila na část, kde se v podstatě „nic nedělo“, vůbec to nebylo nudné. Autorův styl prostě nemá chybu. Vyhýbá se zdlouhavým popisným litaniím, je střízlivý a zároveň dává čtenáři dost prostoru vše si dokonale představit. To samé můžeme říct i o jazykové stránce. Přirozený styl bez zbytečných kudrlin. Přesně sedí jak k postavám, tak i k příběhu.

Robert Bryndza je pro mě dokonalým hypnotizérem. Dokáže čtenáře přikovat ke knize a nepustit.

Autorka: Tereza Bártová