Když vás minulost dožene

29. 4. 2019 v 09.59

Nakladatelství Baronet vydává další z knih autorky Jennifer Hillier. I v jejím dalším thrilleru Sklenice srdíček se můžete těšit na příběh plný nechutných detailů, které vám nedají spát.

Byli nerozluční přátelé, každý povahově jiný, ale všichni dohromady dokonale sehraní. Jenže pak se stalo něco, co jejich životy doslova převrátilo naruby. Když se ztratila šestnáctiletá Angela, nikdo by z jejího zmizení nevinil její nejlepší kamarádku Georginu Shawovou. O čtrnáct let později jsou však objeveny její ostatky nedaleko místa, kde Geo vyrůstala.

Policie z vraždy obviní jejího někdejšího přítele Calvina. Kromě něj je však zatčena také Geo. Vyjde totiž najevo, že o vraždě od zatáčku věděla. A zatímco si odpykává poslední dny svého trestu, objeví se další skutečnosti a na povrch začnou vyplouvat doposud nevyřčené otázky. Co se doopravdy toho osudného večera stalo?

„Signál respektu. Ve skutečném světě si ho člověk vyslouží díky tvrdé práci, obdivu, loajalitě a někdy i lásce. Ve vězení k němu vede jen jedná cesta. Zde si respekt vysloužíte pomocí strachu.“

Jennifer Hillier ani tentokrát nesáhla vedle. Vybrané téma postupně rozvíjí a čtenář se tak stránku po stránce dozvídá nové, často velmi nepěkné detaily dívčiny smrti. Nenápadnými indiciemi spisovatelka poodkrývá jednotlivé kousky celé skládačky, kterou si však bez její pomoci jen těžko poskládáte. A čím více se blížíte rozuzlení, tím děsivějším se pro vás příběh stává.

Ten dokázala Jennifer Hillier povyprávět opravdu barvitě, a tak není divu, pokud vám bude chvílemi běhat mráz po zádech. Autorka v tomto směru opravdu dostála své pověsti, a ani ve Sklenici srdíček neochudila čtenáře o zvrácenosti, kterými je kniha doslova protkána.

„Věc, na kterou se jí v den zatčení nezeptal, bylo pouze proč. Proč to udělala? A proč to držela v tajnosti? Kaiser v hloubi duše znal odpověď. Nezeptal se jí, protože nechtěl, aby mu znovu lhala. Pamatoval si, jak na tom byla s Calvinem Jamesem. Jak obrovský vliv na ni Calvin měl.“

Za zmínku také stojí prolínání se minulosti s přítomností, což příběh posunulo na jinou úroveň. A zajímavé je i jeho zasazení do středoškolského prostředí, které umožnilo Jennifer Hillier obohatit vyprávění o další témata. Sklenice srdíček je navíc velmi čtivá. Především pak povídání ze strany Geo si vás dokáže zcela získat. Porozumět je však už o něco těžší...

Andrea Štipčáková