Když se vampýr zamiluje do alchymistky

Sydney se podařilo utéct z nápravného zařízení a s Adrianem se ocitli na útěku před alchymisty. Narychlo se vzali, protože jedině tak mohla získat ochranu Morojů i Sydney. Do toho všeho přišla šokující zpráva – Jill zmizela. Všechny pokusy o její nalezení zatím selhaly a tak se novomanželé Ivaškovovi i po měsíci skrývají na královském dvoře a doufají v nějakou užitečnou stopu. Tu jim poskytne nečekaná návštěva profesorky Terwilligerové. Vzkaz je však určen výhradně Sydney, která se tak musí tajně proplížit z královského dvora a začít vyšetřování na vlastní pěst.

„Přišlo to před pár týdny. Někdo mi to nechal na prahu. Nejdřív jsem myslela, že je to nějaký dárek od Malachiho, i když to není jeho styl.“ „Jistě,“ souhlasil Adrian. „Granáty, vojenský vesty… to jsou jeho obvyklý dary.“

Během pátrání po morojské princezně musí Sydney s Adrianem řešit také zmizení Olive, sestry Charlotte. Naštěstí jim podají pomocnou ruku dva nejslavnější strážci – Dimitrij Belikov a Rose Hathawayová. Společně se tak vydávají do vampýrské komuny v severním Michiganu, kde dojde k několika velkým odhalením. Než se ze všeho stačí vzpamatovat, vrací se do Palm Springs. Tam se do všeho vloží Sydneyin coven čarodějek, bývalí alchymisté i staří známí Bojovníci světla. Pravý boj za osvobození unesené Jill a oproštění se od Alchymistů může začít.

„Dámy a pánové, moje žena. Krása, mozek a teď i svaly.“

Pár Sydney-Adrian se stal během celé série kupodivu poměrně funkční dvojicí. Sydney přestala být tolik upjatá a přehodnotila svůj vztah k alchymistům, Adrian se díky lásce vzdal kouření a přestal otupovat účinky éteru alkoholem. Jejich vztah nebyl nikdy ani trochu konvenční a i když mi byla Sydney hodně dlouho nesympatická, nakonec jsem si je oba zamilovala. Zato Rose se chovala místy opravdu zvláštně a celý začátek knihy působil tak trochu nepatřičným dojmem. Jako by ji ani nepsala Richelle Mead. Naštěstí se brzy vše vrátilo do starých kolejí a jen občas nějaká ta postava vypadla z role.

Některá šokující odhalení, ke kterým došlo v předchozích dílech, poměrně rychle vyšuměla. Nikdo už moc neřešil, že Sydney utekla alchymistům, ovládá magii a je členkou covenu. Autorka to však čtenářům bohatě vynahradila v podobě dalších bomb. Kvůli některým novým zjištěním mě až mrzí, že jde o poslední díl téhle série. Vážně doufám, že se do světa, ve kterém žijí Rose Hathawayová a Sydney Ivaškovová, ještě vrátíme.

V průběhu Pokrevních pout vnesla autorka do světa morojů a dhampýrů spoustu nových prvků, takže už nejde o čistě upírskou fantasy. Hlavní cílovou skupinou možná zůstávají dospívající dívky, ovšem tenhle vtipný a tak-trochu-šílený příběh dokázal zaujmout mnohem širší publikum. Pokrevní pouta možná vznikla jako spin-offová série oblíbené Vampýrské akademie, ale jejich úspěch nakonec dokázal, že toho má Richelle Mead ještě stále hodně co vyprávět.

Autorka: Markéta Kubalová