Když se do všeho zamotají andělé, lítá víc než jenom peří

Ebony vždycky věděla, že je jiná. Vždyť kdo další chodí po světě s fialovýma očima? I její záhadná větší síla byla až přespříliš nápadným vodítkem. A co po tom to, že na střední školu nastoupila teprve před pár lety, protože se dříve musela učit doma? Jako by toho nebylo málo, v poslední době se začínají dít divné věci. Tedy, ještě divnější než obvykle. A Ebony má už dost toho, že jí její rodiče něco tají. Je odhodlaná na to přijít.

Jordan neměl v životě nikdy pořádně štěstí. Přecházel z jedné pěstounské rodiny do druhé a v žádné se necítil být doma. Jednou si myslel, že našel milující rodinu i bratry, pak se ale přihodilo něco, co si nedokáže odpustit a co ho nejspíš poznamenalo do konce života. Jeho minulost ho znovu dostihne a rozhodne se mu uštědřit poslední, smrtelnou, ránu. Co na tom, že svůj život ještě ani pořádně nezačal žít. Ale vypadá to, že dostane druhou šanci, jen musí souhlasit, že pomůže andělům najít jednoho z nich.

Ebony a Jordan se tak stanou součástí mnohem složitějšího příběhu, než by si kdy představovali. Náš svět totiž není jediným, který existuje. Vypadá to, že všechny legendy a pověsti o andělských bytostech nebudou zase tak daleko od pravdy. Vše se točí okolo jednoho důležitého proroctví, které by ještě mohlo zamíchat všemi světy.

Marianne Curley se narodila v roce 1959 ve Windsoru, v Austrálii. Jako nejmladší ze čtyř dětí žila se svou rodinou v malém farmářském domku na březích řeky Hawkesbury, která jim při obzvlášť ošklivých záplavách celý dům vzala. Později se celá rodina přestěhovala do Plumpton.

V sedmnácti letech absolvovala administrativní školu a stala se právní stenografkou v právním oddělení státní vládní agentury. Práci opustila o pět let později, protože se vdala a založila rodinu. Se svým manželem má tři děti. Knihy začala psát v době, kdy její děti odrostly a její dcera ohlásila, že čeká potomka. Marianne chtěla být tou nejlepší babičkou a mít na dítě dostatek času.

Její první knižní počin, Dávná kletba, byla poprvé vydána v roce 2000. Hledání agenta bylo velice těžké, ale autorce se nakonec poštěstilo. Nyní má na kontě také oblíbenou trilogii Strážci času a začala psát další, tentokrát s andělskou tématikou. Druhý díl Aveny by měl v zahraničí vyjít 4. listopadu 2014.

Curley ve Skryté přichází se zajímavou a netradiční myšlenkou několika paralelních světů, v nichž žijí andělé. Nádherné, magické a docela nebezpečné bytosti. Její svět není tak úplně typický, a to ji mezi ostatními knihami stejného žánru dosti vyčnívá. Pozitivem je také střídání pohledů vypravěčů. Podíváme se tak na jeden příběh ze dvou stran. Mnohem sympatičtějším hrdinou je ovšem Jordan, jelikož Ebony má občas tendence příliš přehánět, nebo se chovat naprosto atypicky – například v momentě, kdy jí zmizí rodiče.

Ostatní postavy jsou po většinu času velkou neznámou a vy si tak při čtení připadáte jako Jessica Fletcherová, co se snaží přijít na to, co mají proboha někteří za lubem. Problémem může být dosti průhledná zápletka, kterou prokoukne každý bystřejší čtenář už po několika prvních stránkách. To ovšem nemění nic na tom, že je celý příběh čtivý a svým způsobem také dosti zvláštní. Knihu si nejvíce užijí milovníci andělské tématiky, tajných proroctví, nebezpečných nepřátel a milostných trojúhelníků.

Hodnocení: 50%

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázků: Mariannecurley.com, CC Onkel Wart