Když do vyšetřování strká nos ženská

Své o tom ví Harriet Westermanová, manželka váženého kapitána Westermana, který na své poslední plavbě utrpěl zranění natolik vážná, že musel být hospitalizován. Aby mohla být manželovi blíž, stěhuje se Harriet společně s dětmi i sestrou ke svým přátelům do Londýna. Přítomen je také podivínský Gabriel Crowther se zálibou v lidské anatomii a dalších ne zrovna obvyklých praktikách.

Po nedávných událostech, kdy společnými silami vyřešili záhadu okolo rodu Thornleighů, se jim do cesty opět postaví zajímavý případ. Série podivných úmrtí se zdá být propojená s operní scénou, ale také možným špiónstvím souvisejícím s americkou válkou o nezávislost.

Ačkoliv se to pro dámu Harrietina postavení nehodí a po posledním případě se o ní šušká v nejednom domě vyšší společnosti, nedá jí to a s Crowtherem se opět pustí do vyšetřování na vlastní pěst. Vypadá to totiž, že je do případu nejspíš zapletená i její rodina a Harriet nedopustí, aby se jejím dětem i manželovi něco stalo. Některé sázky ovšem budou až příliš vysoké…

Imogen Robertson vyrůstala v Darlingtonu v Anglii, studovala ruštinu a němčinu na univerzitě v Cambridgi a nyní žije v Londýně. Než začala psát „na plný úvazek“, režírovala filmy i televizní a rozhlasové pořady. Věnuje se také psaní a recenzím poezie. Její debutový román, Nástroje temnoty, vyhrál v roce 2007 soutěž deníku The Daily Telegraph „Prvních tisíc slov románu“ a získal si své čtenáře po celém světě.

Ve volném pokračování se opět vracíme k postavám, které již dobře známe, jen se podíváme do nového prostředí a společně s hlavními hrdiny příběhu si budeme lámat hlavu nad tím, co za komplikovanou konspiraci to máme před sebou. Autorka si s popisem prostředí krásně vyhrála a nebála se ukázat i stinnější stránky tehdejší doby. Postupně buduje napětí a po kousíčcích odhaluje dávná tajemství.

Někdy se to ovšem může zdá až zbytečně zdlouhavé nebo zamotané. Vše má ovšem svůj důvod, a pokud čtenář dává při čtení dobrý pozor, dojde mu, jak krásně si s ním autorka pohrála. Anatomii vraždy si užijí všichni milovníci historických detektivek, kteří mají rádi netradiční hrdiny i pojetí příběhu s překvapivými zlomy.

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázku: Imogenrobertson.com