Kdo chce zabít nevěstu?

Hlavní komisař Marthaler má nervy na pochodu. Na letišti má vyzvednout svou přítelkyni Terezu, která se po třech letech vrací zpět do Frankfurtu. Jenže, jak už to bývá, to ráno ho zavolají k případu. Náhodný kolemjdoucí objevil mrtvou Gabrielu Haslerovou. Někdo si dal práci s tím, aby tělo naaranžoval do podivné pozice a dokonale za sebou zametl stopy. Policie sice nějaká vodítka objeví, ale nedávají žádný smysl. Kdo by ostatně chtěl zabít obyčejnou zubařku? A proč u ní zanechal malý útržek látky ze svatebních šatů? Policie pátrá a zjišťuje, že o Gabriele toho nikdo moc neví. Marthaler se do případu tak ponoří, že samozřejmě zapomene i na Terezu, která je právem naštvaná. Jelikož je jeho žena dlouho po smrti, vyšel Marthaler trochu ze cviku a tápe tak nejen v řešení případu, ale i v osobních vztazích.

Aby toho nebylo málo, šéf kriminálky mu do týmu přidělí policistu, se kterým měl v minulosti konflikt. Dochází k další vraždě a díky ní se daří policii najít společnou linii, která je snad může navézt správným směrem. Marthalerovi v případě něco nehraje, ale nemůže za boha přijít na to co. Naštěstí má po ruce tým, který mu vždycky poradí. Povede se Marthalerovi vyřešit případ a urovnat vztah s Terezou?

Ačkoliv se nejedá o severskou krimi, provedení vražd a především aranžování těl patří spíše k těm brutálnějším, ve kterých se vyžívá právě severská škola. Rovnováhu ale vytváří lehký a velice čtivý styl příběhu. Kromě případu se zaměřuje na osobní starosti i radosti hlavního komisaře a my čtenáři držíme palce, aby se přestal chovat jako puberťák. Autor nám představuje případ v několika rovinách, ukazuje pohledy samotných obětí, cítíme jejich strach okamžik před smrtí. Postupně ze střípků skládáme jejich minulost a poznáváme je i se všemi jejich chybami.

Že to zní jako každá jiná detektivka? Řeknu vám, v čem Nevěsta ve sněhu vyniká. Kromě charismatických a přesto chybujících postav i kvalitní detektivní práce, jsou to především detaily. Detaily příběhu, které dávají znát, že autor vše dokonale promyslel. Ať už jde o drobné střípky z Marthalerova života či informace z práce kriminalistů, vždycky vás autor nějakou maličkostí překvapí nebo pobaví.

Skoro by se chtělo říct, že je to naprosto dokonalá detektivka, ale je tu jeden háček. Autor mě tentokrát neoblafl a vraha jsem si domyslela o něco dříve než charismatický vyšetřovatel. Detektivky čtu docela často, a tak už mám lépe vyvinutou intuici, avšak ani to mi nebránilo v tom si knihu vychutnat do konce. Člověk se přeci potřebuje dozvědět nejen to, kdo vraždy spáchal, ale hlavně jaký měl motiv.

Nevěsta ve sněhu je kniha, kterou si vychutnají nejenom čtenáři předchozích autorových děl, ale také milovníci výborného vyprávěčského stylu a pomalejší, ale o to detailnější krimi, kde se neřeší jen samotný případ, ale také soukromí vyšetřovatelů. Policisté jsou přece taky lidé.

Hodnocení: 83 %

Autorka: Barbora Obstová

K dispozici je i e-kniha.