ec9fa907

Jekyll a Hyde v dívčím těle

Přestože se Milly snaží působit normálně, uvnitř má šrámy, které si odnesla ze soužití se svou matkou. Láska a krutost šly v jejím podání ruku v ruce. Psycholog Mike, v jehož rodině dívka dočasně žije, se snaží tyto rány na duši zahojit a především připravit Milly jako klíčovou svědkyni na výpověď u soudu. Brzy se ukáže, že Mikova rodina není zdaleka dokonalá. Jeho žena Saskia bojuje s psychickou nemocí a dcera Phoebe je plná zášti vůči svým rodičům i nové spolubydlící.

Milly vypráví svůj příběh v první osobě a obrací se přitom na matku, jejíž přítomnost v sobě neustále pociťuje. Obává se, že je stejná jako ona, násilnická a vypočítavá, chladná a nemilosrdná. V její mysli se sváří dobro a zlo, Jekyll a Hyde v dívčím podání. Tento psychologický aspekt výstižně charakterizuje anglický název knihy – Good Me, Bad Me. Ačkoliv se ze všech sil brání zlým myšlenkám, čím dál častěji se dostává ke slovu Annie, její staré já, které v sobě nese geny své matky. Matky, kterou nenávidí i miluje zároveň.

Autorka v (M)Učednici odkrývá dívčino nitro pomalu a nechává čtenáře věřit, že Milly je jen utrápená dívka toužící po lásce a porozumění, které doma nepoznala, a že všechno může dobře dopadnout. Jenže pro každého může dobrý konec vypadat jinak. A Milly o něm má docela jasnou představu.

Někdy je skoro těžké uvěřit, že všechny ty myšlenky se zrodily v hlavě středoškolačky. Milly, tehdy ještě Annie, ale prožila dětství, které ji přimělo předčasně dospět. A její srdce zůstalo přes všechny snahy o nápravu pokřivené.

Autorka: Michaela Doubravová