Jak získat šarm rodilých Pařížanek kdekoliv na světě

Autorky Anne Berest, Audrey Diwan, Caroline de Maigret a Sophie Mas jsou taktéž Pařížanky. Tyto ženy se však odhodlaly poodhalit nám na stránkách své knihy tajemství pařížského umění být ženou. Pařížanka je plná rozporů a není se co divit. Kdo by si taky v tak hektickém a obrovském městě jako je Paříž udržel vyrovnanou osobnost? Kniha Jak se stát Pařížankou nemá žádný souvislý děj, jen se drží linie obvyklého (hektického) dne obyvatelky Paříže a najdete v ní pět částí, které jsou plné manter vhodných pro předříkávání před spaním a krátkých příběhů ze života.

Troufám si tvrdit, že každá žena se v určité pasáži této knihy najde. U mě ten okamžik přišel, když jsem četla následující slova o košili, kterou by měla mít každá Pařížanka. „Půjčila sis ji od svého přítele, nikdy mu ji nevrátíš a budeš ji mít na sobě, až budeš jednou v náručí někoho jiného. Láska je pomíjivá, ale móda přetrvává.“ To je ukázka velmi chytrého a trefného humoru, který často v knize dostává podobu bonmotů.

Jak se stát Pařížankou je podle mého názoru univerzální příručka, kterou by ženy měly neustále nosit u sebe, aby do ní mohly kdykoli v případě potřeby nahlédnout. Ne, ještě lépe, měly by ji znát téměř zpaměti. Jelikož pak by se na světě jistě páchalo méně módních prohřešků.

Rozhodně bych chtěla vyzdvihnout grafické zpracování knihy, které je plné doprovodných fotografií a zajímavých kreseb. Jako vášnivá kuchařka jsem také velmi ocenila několik receptů na rychlá i složitější francouzská jídla. A úplně na závěr ta nejdůležitější rada z celé z knihy: Nikdy nechoďte spát neodlíčené. Vaše pleť vám to vrátí!

Hodnocení: 89 %

Autorka: Zuzana Šumlanská

K dispozici je i e-kniha.