Jak vyléčit smutek

Hlavní postava knihy, Marika, přichází o svého manžela a chvíli po pohřbu zasáhne osud podruhé. Objeví se další nemoc a Marika se dozvídá, že ztratí svého jediného syna. Její vnitřní pocity a myšlenky nejsou samozřejmě právě veselé. Pod tíhou tragických událostí tak dojde k několika velkým a ukvapeným závěrům, které Mariku ještě více zničí. Naštěstí má dobré přátele, kteří jí pomáhají a snaží se jí chránit. V každé tíživé situaci se najde naděje a brzy přichází nová zpráva, která otevře další dveře a ukáže nový směr bytí. Dokáže Marika být znovu šťastná?

Lék na smutek je další příběh, který pojednává o obyčejné ženě, kterou můžete potkat kdekoliv. Autorka skvěle zpracovává palčivá témata dnešní doby a stejně jako v Duhovém mostě vás dokáže přiblížit k hlavní postavě natolik, že prožíváte téměř ty stejné pocity. Sám mám zkušenost s těmito situacemi a myslím si, že děj, myšlenky a úvahy jsou velmi dobře popsané. Nečekané situace dávají čtenáři chuť číst dál a nepřestávat. Občas se vám může zdát děj předvídatelný, což v některých pasážích tak trochu i je, ale nenechte se zmýlit. Táňa Keleová-Vasilková si tak trochu pohrává.

Záměrem knihy je upozornit čtenáře na problematiku vnímání dnešního světa. Všude kolem sebe slyšíte, jak si lidé stěžují na své problémy (výplaty, mezilidské vztahy, šéfové, soukromý život). Vasilková nám ukazuje, že i když nám stále něco vadí, tak řešíme víceméně banální věci, které jdou stranou ve chvíli, kdy opravdu přichází velké problémy. Ve skutečnosti se se svými všedními potížemi máme docela dobře.

Autorka: Zdeňěk Synčák