Jak to jiskří mezi mužem a ženami?

To co mě na knihu Mezi mužem a ženami navnadilo, byly krátké úryvky, které jsou volně k přečtení na stránkách Markuse Wanga. Jsou totiž psány tak nějak jinak, než by člověk u knihy o muži, ženách a sexu čekal. Začnete číst a nepřestanete do doby, než vám dojdou ukázky.

Tak trochu jsem se bála, aby na webu nebylo to nejlepší a zbytek nebyl patos, který vyplní zbytek knihy. Jenže jsem si neuvědomila, že knihu píše chlap. Nechci teď urazit spisovatelky erotických románů (možná jen nejsem ten typ čtenáře), ale kytičkový styl plný chladných můžu, kteří jsou neulovitelní, mě prostě nebaví.

V čem je tedy kniha jiná? Mě osobně se líbila proto, že není prvoplánovitá. Jedná se zkrátka o zpověď muže, který šel s kůži na trh a popsal své sexuální dospívání spojené s hledáním ideální ženy. Z počátku stydlivý mládenec, který se stává postupně zkušenějším, se svěří s tím co ho baví, vzrušuje a nebo co je naopak hrozné, viz třeba nepraktické kalhoty, které my ženy tak rády nosíme. Uvědomily jsme si snad někdy, jak v případě nutnosti a omezeného místa mohou překážet?

Od knihy rozhodně nečekejte erotický román, tím určitě není. Sexu je zde sice dost, ale spíše na knihu nahlížejte jako na zajímavý příběh, nebo jako na příručku. Moc často se nestává, aby muž odhalil své vnímání a pokud čtete pozorně, kniha nabízí vynikající sondu do mužského myšlení (tam, kde my ženy hledáme hluboké myšlenky a složité procesy, občas prostě rozhodují zcela jiné aspekty).

V knize si na své přijdou i muži, kteří si budou chtít přečíst příběh o chlapovi, co to umí s ženami, pobavit se nad jeho příběhy a třeba se inspirovat tím, jak ulovit ženu. Těch totiž v knize Mezi mužem a ženami hlavní postava vystřídá hodně. Nemyslete si, u muže je v prvním okamžiku nejdůležitější vizuální pohled, až teprve později se dá mluvit o nějaké lásce.

Za mě má kniha, díky napínavému ději, zajímavým pasážím a trefnému glosování 85 %.

Autorka: Ema Krhovská