Jak slušná dívka k moci přišla

8. 11. 2016 v 20.44

Znáte pohádku o šedé myšce, která vyroste v krásnou princeznu a získá svého vysněného prince? Tak tohle je trochu jiný kalibr. Tak silný, že vám vyrazí dech. Protože Judith se s ničím nemazlí. A se čtenáři už vůbec ne.

Kdybyste ji potkali ve dne, ničím by vás nezaujala, působí totiž tak všedně. Jenomže v noci se mění v ženu, která si je velmi dobře vědoma svých předností a umí jich využít. Miluje sex a nestydí se za to. Jde si za svým a nezajímají ji následky. Pohybuje se v prostředí aukcí s uměním a jako vzdělaná expertka umí odhadnout původ a cenu malířských děl. Když ale zjistí, že se kolem ní odehrává nekalá hra, pokusí se do ní vstoupit. Z „nevinné“ Judith se postupně stává dravec, kterému se nechcete připlést do cesty.

Svět aukčních síní může působit jako snobárna, kde zbohatlíci utrácejí lehce nabyté miliony za čmáranice. Když ale nahlédnete za oponu, možná vás překvapí, jak drsní umějí tihle lidé být. Judith do světa bohatých nahlíží velmi často. Může si dovolit luxusní oblečení i doplňky. Vládne svým tělem a je svým způsobem mocná. Využívá muže k dosažení svých cílů.

Zpočátku to vypadá, že čtete životní příběh namyšlené fifleny, která mává svou kabelkou od Diora. Ale po pár kapitolách vám dokonale vyrazí dech. A udělá to znovu… A pořád dokola… Maestra není lehké čtení, kterým se zabavíte před spaním. Drsný erotický thriller vás totiž spát rozhodně nenechá. L. S. Hilton se nebojí a ukazuje, že žena dokáže napsat příběh tak drsný, že vám spadne brada. Graduje děj postupně a tak vysoko, jak je to jen možné. Když jsem si říkala, že už mě víc nepřekvapí, udělala to znovu. A v tom je její největší síla. Šokovat je jedna věc, ale udržet perfektně vykonstruovaný příběh od začátku do konce v takové dynamice, to už chce pořádné „koule“.

Maestra stojí především na hlavní hrdince. Vedlejší postavy jsou v podstatě nevýrazné. Vůbec to ale nevadí. Postava Judith je prokreslená do nejmenších detailů a s obrovskou grácií. Máte před sebou člověka se všemi jeho vlastnostmi, tužbami i obavami v syrové neopracované podobě. Žádná cenzura ani přibarvování. Její cílevědomost a síla je ohromující. Celou dobu jsem nevěděla, jestli mi lezla na nervy nebo jsem ji obdivovala. Ona totiž je femme fatale se vším všudy.

Autorka: Tereza Bártová