Jak skončí hon na vykrmené velikonoční vejce?

Budoucnost lidstva není příliš růžová. Poté, co jsme vyčerpali fosilní paliva, zničili si podnebí a hromadně se sestěhovali do velkoměst, kde je teď hlava na hlavě, není život peříčko. Chudoba vládne světem, a tak se není co divit, že většina lidí utíká do OASIS, virtuální reality vystavěné geniálním Jamesem Hallidayem, která představuje možnost začít znovu a zažívat věci, které jinak patří jen do světa fikce.

A co teprve když Halliday zemře a klíč ke svému obrovskému majetku schová uvnitř hry, takže se boháčem může stát opravdu každý, pokud se mu podaří posbírat všechna vodítka a propracovat se až k cíli!

Ready Player One je kniha, která dostane všechny. Ano, všechny. Každý si totiž zamiluje něco – sympatické postavy, které mají stejné slabosti jako my, a tak je naprosto přirozené se s nimi ztotožnit. Dokonale promyšlené prostředí, které je rájem pro každého geeka. Tuny a tuny popkulturních odkazů na osmdesátá léta minulého století, na hry, hudbu i filmy, které v té době vznikaly. Dobrodružný příběh, který vám vezme dech a neobsahuje absolutně žádná hluchá místa. A mnoho dalšího.

Ernest Cline zhmotnil sen každého, kdo se může alespoň trochu nazvat geekem, a přenesl ho na stránky knihy – a to všechno prostřednictvím lehkého a bez zádrhelů plynoucího spisovatelského umu. Hlavní hrdina Wade si vás získá mrknutím oka svou každodenní „obyčejností“ a zároveň obrovskou vášní pro to, co dělá, kterou snad někdy pocítil každý z nás. A každá z vedlejších postav promlouvá vlastním, velmi specifickým hlasem, který přispívá k celkové skládačce, jež vás bude nutit knihu přečíst rychleji, než by vám bylo milé.

Pro mě jako naprostého technického antitalenta bylo neuvěřitelné, do jakých detailů a technických specifikací autor vyladil ty nejmenší podrobnosti ohledně fungování celého virtuálního OASIS. A sama jsem si občas připadala, jako by mi někdo nasadil haptické rukavice a vizor, jak moc mě příběh pohltil.

Ready Player One je prostě kniha, kterou si chcete přečíst. Bezpodmínečně.

Autorka: Kateřina Stupková