Jack Kerouac pro teenagery? (+soutěž)

Roadtrip je přitažlivé téma. Vděčné. A skýtá v zásadě neomezené možnosti. Morgan Matsonová, autorka knížky Amy a Roger: Na cestě jich dovedla bezezbytku využít. Předkládá nám na první pohled docela obyčejný příběh, nijak zásadní, který však dovede chytit za srdce. Tahle knížka má jednoznačně potenciál stát se „guilty pleasure“, aniž budete vědět proč vlastně. Je to čtení, o kterém víte, že vám nic moc extra nepřinese, ani vás nijak nepovznese či neposune dál. Ale přesto vás baví, protože má v sobě něco přitažlivého. A budete se dojímat, to vám slibuju!

Hlavní hrdinka Amy je normální holka s kupou problémů, co se na ni zničehonic navalily. To sice na první pohled není nijak originální, ale způsob, jakým je její příběh podaný, vás dojme. Budete s ní cítit. Jen si to představte, váš otec zemře při autonehodě a vy jste u toho. Co víc, vy řídíte! Dovedli byste se pak posadit za volant? Podívat se matce do očí? Navíc máte bratra, který má tolik problémů sám se sebou, s alkoholem a s bůhvíčím ještě, že ten vám nejspíš nepomůže se z toho dostat. A v téhle zapeklité situaci se vaše matka rozhodne přestěhovat na druhý konec Států. Což je pochopitelné. Pryč od minulosti, která bolí. Ovšem na druhou stranu země je nutné převést i auto. Ale Amy od té tragické události neřídí. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, kluk, kterého si má pamatovat z dětství. Nepamatuje. Ale ani se nenaděje a sedí s ním v autě.

Tahle knížka je zajímavá už na první pohled. Když jí totiž trochu prolistujete, najdete v ní nejen samotný příběh, ale i spoustu obrazového materiálu. Amy si totiž vede něco jako cestovní deník, fotí, schovává si letáky, účtenky, básničky haiku, prostě všechno. A sepisuje playlisty písniček, které si cestou s Rogerem pouští. Všechny si je můžete poslechnout třeba tady. Na závěr je i pár autorčiných fotek z roadtripů, které sama podnikla, společně s tipy, jak na to. Dodává to knížce na autentičnosti a dynamiku, kterou by možná samotný text neměl. Chvílemi je maličko rozvleklý a přece jen je čtyři sta stran na obyčejné letní čtení docela dost. S takovýmhle rozptýlením ho ale přelétnete, ani nebudete vědět jak. A jakmile knížku dočtete, budete mít chuť vyrazit někam do dálek…

Autorka: Tereza Pecková

Soutěž o 3 knížky Amy a Roger

Odpovězte správně na soutěžní otázku a zařaďte se do slosování. Soutěž končí 3. září 2013. Výherce budeme kontaktovat e-mailem.