Inteligentní román s kapkou erotiky

26. 3. 2019 v 12.20

Charlotte je úspěšnou lékařkou. Bohužel se dosud nevzpamatovala z dávné tragédie, kdy přišla o syna. Děti jí nahánějí hrůzu a ona je odmítá léčit. Změní svůj názor kvůli malému Trevisovi? Nebo ji oblomí jeho šarmantní otec?

Americká spisovatelka Aly Martinezová žije v Jižní Karolíně a sama o sobě říká, že je mámou na plný úvazek. Vychovává čtyři děti, a když jí zbyde čas, píše romány pro ženy. Nejtemnější úsvit vydalo nakladatelství Ikar a vy se můžete těšit na pořádnou dávku romantiky, humoru a erotiky. Na své si přijdou milovnice sladkobolných romancí, ale paradoxně i čtenářky, které mají rády surové příběhy. Martinezová není naivní romantička, ale píše o všem, co život přináší.

A přiznejme si, že k tomu patří i řada tragédií. Nejtemnější úsvit začíná jako plnokrevný psychologický thriller a nutno podotknout, že příběh je hodně intimní. Třiatřicetiletá Charlotte před deseti lety přišla o malého synka a dosud se z jeho ztráty nevzpamatovala. Autorka píše tak sugestivně, že jí budete viset na rtech a to, co se přihodilo její hlavní hrdince, s vámi otřese do morku kostí. A vůbec přitom nezáleží na tom, kolik je vám let a jaký je váš rodinný stav.

To, co by mohlo působit drasticky a pochmurně, se brzy změní v chytrý a vtipný příběh o ženě, které se její bližní snaží pomoci začít znovu. Charlotte je ve svém oboru jednou z nejlepších, ale v osobním životě žalostně selhává. Nedokáže si najít a udržet muže a její kolegové ji ne neprávem považují za chladnou mrchu. Naštěstí se může spolehnout na svou nejlepší kamarádku Ritu a svou maminku.

Protějškem hlavní hrdinky je atraktivní vdovec Porter. Ten má nemocného syna Travise a je rozhodnutý udělat všechno pro to, aby ho léčila nejlepší lékařka ve městě. Zápletka se příjemně a vtipně zkomplikuje a autorka prokázala, že jí báječně sedí nadsázka a ironie. Oproti typické červené knihovně není Nejtemnější úsvit přímočarý a odhadnutelný. Děj je obohacený o takřka detektivní zápletku a autorka se vyhnula všemu, co zavání laciným kýčem.

Ve vyprávění se spravedlivě střídají Charlotta s Porterem a díky tomu, že používají první osobu, budete moci nahlédnout do jejich mysli. Komika je tady verbální i situační a skvělé je, že zejména Porter si umí udělat legraci sám ze sebe. Pravověrné fanynky žánru asi už tuší, jak příběh skončí, ale i tak na vás čeká jedno parádní překvapení. Martinezová nezapomněla ani na vedlejší postavy. Jde o plnokrevné bytosti z masa a kostí, všichni do jednoho působí reálně a vy jim budete věřit každé slovo.

Nejtemnější úsvit je román o ztrátě, hořkosti a zklamání. Zároveň je ale také románem o lásce, naději a touze po obyčejných věcech. Je to silný příběh o ženě, která se nevzdala a která dala životu ještě jednu šanci. Máte-li rádi inteligentní romány pro ženy s kapkou erotiky, rozhodně si přijdete na své. Charlotte se vám dostane pod kůži a vy na ni budete myslet ještě dlouho poté, co knihu odložíte. A jsem si jistá i tím, že ji budete doporučovat dál.

Veronika Černucká