I pomsta časem zhořkne

Kat, Mary a Lillia chodí na stejnou střední školu a i když to ještě neví, spojuje je víc než to, že bydlí na ostrově Jar. Kat a Lillia byly kdysi dobré kamarádky, ale jejich přátelství už dávno skončilo. Mary zase před několika lety musela z ostrova odjet a teď se vrací zpátky, aby se vyrovnala s duchy minulosti.

Dohromady je svede souhra náhod a životních přešlapů. Kat už má dost, že ji holka, se kterou společně s Lilliou kamarádila, kterou si ráda vodila domů a se kterou ráda podnikala různé výlety, ponižuje a vykládá o ní jen samé lži. Lillia se ve vztazích natolik spálila, že klukům už vůbec nevěří. Nedokáže se vyrovnat s tím, co se jí přihodilo a na vráskách jí rozhodně neubírá ani to, jak se chovají kluci v jejím okolí. No a Mary se potřebuje postavit tváří v tvář člověku, který jí svou šikanou zničil život, a ukázat mu, že je daleko silnější, než by si myslel.

Všechny tři mají důvod se někomu pomstít, proto si společně slíbí, že vymyslí, jak zařídit, aby jejich nepřátele boží mlýny semlely dřív, než bude pozdě. Jenže se brzy naučí, že i pomsta může chutnat hořce…

Jenny Hanová je českým čtenářům už dobře známá. Dočkali jsme se už všech jejích tří sérií – Léto, Všem klukům, které jsem milovala a nově přichází také Oko za oko, na níž se autorsky podílela se Siobhan Vivianová. Svým provedením ideálně zapadá do žánru young adult a vypráví příběh tří dospívajících děvčat, co řeší poměrně normální problémy… Tedy než se o jejich životech začnete dozvídat víc a víc. Kniha vás totiž tak vtáhne, že vám budou stránky utíkat jedna za druhou a než se nadějete, bude konec.

Jelikož tu máme hned tři hlavní hrdinky, sledujeme vývoj ze tří různých pohledů, které se tu  a tam proplétají a vyplňují nejasné díry. Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou je to častokrát docela matoucí, i když má každá postava „jiný hlas“. Emočně vás ovšem občas vyždímá natolik, že nebudete vědět, kterou nesnášíte a které naopak fandíte. A to se týká i Kat, Lillian a Mary. Ani jedna z nich na mě totiž nepůsobila vyloženě kladně.

Oko za oko je zajímavý kousek, co vás donutí přemýšlet nad tím, jací jsou vlastně lidé ve vašem okolí a jací jste vy sami. Jelikož první díl trilogie končil poměrně otevřeně, dá se těžko usuzovat, jestli dívkám jejich pomsta vlastně projde, nebo si kalíšek hořkosti vypijí až do dna.

Autorka: Petra Sýkorová