Hrob pro v

Hrob pro mého manžela je pozoruhodně kvalitní debut

Angličanka Catherine Steadmanová je světově známá herečka, kterou proslavila role Mabel Lane Foxové v seriálu Panství Dowton. Hrob pro mého manžela je jejím literárním debutem a nutno podotknout, že velmi zdařilým. Steadmanová zvolila oblíbený žánr psychologického thrilleru a člověk nemusí být literární vědec, aby mu došlo, že hravě převálcovala své kolegyně a konkurentky, které stejně jako ji nadchl příběh plný tajemství s nespolehlivou hlavní hrdinkou.

Její Erin je zároveň vypravěčkou celého příběhu a my, kteří jsme propadli kouzlu psychologického thrilleru určeného ženám, moc dobře víme, jaké možnosti tato forma nabízí. Zdálo by se, že Erin je sympatická žába, kterou osud postavil před obrovské dilema, jenomže … Je Erin opravdu tak upřímná, jak říká? Můžeme jí věřit? Co když s námi manipuluje a předkládá nám informace, které se jí hodí? Je to oběť okolností a chladnokrevných zločinců, nebo je padouchem naopak ona?

Hrob pro mého manžela je mistrnou ukázkou příběhu, v němž nic není takové, jak se na první pohled zdá. A tak věřte pouze tomu, že Mark je mrtvý a jeho novomanželka mu kope hrob v hlubokém lese. Retrospektivně se budete dozvídat, co k této události vedlo. Bude vám běhat mráz po zádech, budete hořet nedočkavostí, abyste zjistili, jak to celé bylo, a nejspíš se budete celou dobu pokoušet poctivě zodpovědět otázku, cože k Erin vlastně cítíte.

Autorce detektivní žánr sedí, a tak se těšte i na několik šokujících překvapení i ve fázi, kdy si budete jistí, že už máte jasno. Steadmanová si s vámi bude hrát jako kočka s myší a vy ji za to budete milovat. Její Erin budete viset na rtech a jedním z důvodů bude báječný a neortodoxní styl vyprávění. Erin s vámi bude komunikovat od první řádky první kapitoly a nepřestane až do konce. Vy budete jejím parťákem, jejím terapeutem a možná že i spolupachatelem. Vznikne mezi vámi silné pouto, ale vy sami rozhodněte, na jakých pocitech bude založené.

Hrob pro mého manžela je originální thriller s mnoha překvapivými momenty. Autorka se vyhnula veškerému klišé a vy oceníte scény, jaké jste ještě nikdy nečetli. Protože je Steadmanová herečka a má zkušenosti s prací před kamerou, Hrob pro mého manžela působí jako dokumentární film o zločincích. Ostatně, Erin natáčí dokumenty a její vidění světa je vpravdě filmové. Díky tomu kniha přímo volá po převedení na stříbrná plátna a věřím, že k tomu dojde co nevidět. Erin je totiž ženská, se kterou se ztotožní miliony čtenářek. Její dobrodružství ocení i mužští čtenáři, protože v něm není nouze o vraždy, intriky a násilí všeho druhu. Hrob pro mého manžela je pozoruhodně kvalitní debut. Catherine Steadmanové ukázal její cestu a já věřím, že půjde o cestu hodně dlouhou.

Veronika Černucká