Hřebec, knihovník a romantické Mendocino

Vivian Franklinová není klasická jemná dívka. Vyrostla mezi pěti bratry, a tak není divu, že se o sebe dokáže postarat a svým vzhledem na sebe poutá pozornost. Tetování, piercing, kanady, roztrhané džíny a kožená bunda. To je přesně ta Viv, která k sobě hledá chlapa, který by její drsné já dokázal zkrotit. Jaké bylo její překvapení, když k domu zdědila i namakaného fešáka, který se jí stará o koně. A aby těch chlapů nebylo málo, na scénu si to nakráčel i místní knihovník a ochránce historických památek v jednom, který se jí rozhodl plést do života. Bez jeho svolení nesmí hnout s jediným prknem v domě.

Kdyby byla Viv hrdinkou z harlekýnky, netrvalo by dlouho a kovboj Hank by podlehl jejímu kouzlu. Jenže tak to bohužel není, Viv mu neustále nadbíhá a nic se neděje. Jejím snažením se baví i kamarádka Jessica a přítelkyně Vivianina nejlepšího kamaráda Simona, Caroline. Ta pronesla i větu, která Viv nakonec otevře oči: „Člověk se někdy zamiluje prostě tak, že se jen otočí a zjistí, že svou pravou lásku má přímo před nosem.“ Občas to chce ale čas, několikeré šlápnutí vedle, propadnutí se na verandě a útok netopýra, aby vám to konečně došlo.

Kniha Hřebec je volné pokračování románů Nabíječ a Roštěnka. Romantická linie Simona a Caroline je posunuta na druhou kolej a stěžejní se stává Vivian, s níž se můžete letmo potkat ve druhém díle. Autorka Alice Clayton se zaměřila na moderní dívku, která se dokáže postarat sama o sebe, o firmu, o dům, ale zároveň je v ní něco křehkého. V mnoha ohledech je to typická dnešní holka těsně před třicítkou. Úspěšná, navenek spokojená, ale single, která stále nemůže najít toho pravého.

Možná to na první pohled nevypadá, ale Alice Clayton dokáže napsat erotický román prošpikovaný humorem. Nebo je to naopak – vtipný příběh napěchovaný erotickým napětím? To asi záleží na samotném čtenáři, jak se k jejím knihám postaví. Pravdou zůstává, že se budete nejen smát, ale možná i červenat. Není to klasický erotický román, kterých je na pultech spousta. V Hřebci se ve skutečnosti odehrávají hned dva příběhy – realita a harlekýnský románek, o kterém se Viv zdá a který by chtěla prožít.

Hřebec je kniha, kterou budete mít za okamžik přečtenou, ale zanechá ve vás příjemně pozitivní pocit. Takový ten pocit, že všechno je možné a že ten pravý skutečně existuje. Možná se skrývá za hromadou sena, nebo je schovaný pod tvídovým sakem se záplatami. Alice Clayton vás přesvědčí, že to může být kdokoliv, jen se stačí otočit a pořádně podívat.

Autorka: Kristýna Pekárková