Harry Hole řeší nejtěžší případ své kariéry

Harry zamíří z letiště rovnou na policejní ředitelství a dožaduje se případu, který byl uzavřen bez nejmenších pochybností. Oleg je vrah a ve vězení čeká na rozsudek. Když se s ním Harry v cele setká, vidí, že z dříve veselého kluka je jen torzo člověka závislého na drogách. I přesto, že je feťák schopný udělat pro další dávku cokoliv, Harry nevěří, že Oleg vraždil. Za vydatné pomoci Ráchel, jejího právníka a Beáty Lonnové se Harry pouští do vyšetřování na vlastní pěst. Ale i když se nakonec dobere k pravdě, nezažijete na posledních stránkách úlevu. Tak bolestivý dějový zvrat nám autor nikdy předtím nenaservíroval.

Jo Nesbø se už dávno zbavil své dřívější nálepky „další Stieg Larsson“. Na plakáty už se dává jen oznámení „další případ Harryho Holea“ a úspěch je zaručen. Nesbø se na českém trhu vyprofiloval jako král severské krimi a tento titul hravě obhajuje s každou další knihou. Čtenáři detektivek prostě nemohou být zklamáni. Přízrak je už devátou knihou v krimi sérii s komisařem Holem a stále graduje. Ale konec se blíží, desátým dílem totiž série zatím končí a už v Přízraku je patrné, že Harry tu s námi nemůže být navždy.

Tentokrát si trochu oddychneme od bizarních vražedných zbraní, exotických výletů za hranice Norska a prolínání historie se současností. Velice komorní a nadmíru osobní příběh se odehrává v kulisách drogové scény Osla a autor nám dá okusit všechny strany mince. Vyprávění se ujímá dokonce i samotná oběť, která se svému neznámému otci v myšlenkách zpovídá ze svých hříchů pouhé minuty před vlastní smrtí. A v Harrym to vře. Proti sobě bojuje jeho touha po Jimu Beamovi, jeho láska k Ráchel, snaha zachránit Olega a smysl pro spravedlnost. Co nakonec zvítězí?

Přízrak je fenomenálně napsaný román, který vás zasáhne hlouběji než všechny Nesbøho knihy dohromady. Pokud jste s nadšením hltali všechny předchozí díly, pravděpodobně vám ten devátý urve kus srdce.

Autorka: Olga Zbranek Biernátová

K dispozici je i e-kniha.