Falzifikátoři vás přesvědčí, že není dobré věřit minulosti

Pro Sliva Dartunghuvera to byla nejdříve jen hra. Když dostal zajímavé místo v kanceláři Baldur, Furuset & Thorberg zabývající se enviromentálními studiemi, myslel si, že je jeho budoucnost jasná. To ale ještě netušil, že část jeho kolegů pracuje na trochu jiných úkolech.

Někteří zaměstnanci společnosti jsou součástí sítě tajné organizace KFR – Konsorcium pro falzifikaci reality, která se specializuje na vytváření nových skutečností. A na Sliva brzy čeká stejná profesní dráha.

Zpočátku si možnost měnit lidské životy docela užívá a ve výrobě scénářů si přímo libuje. Postupem času mu ale začne vadit, že netuší, kdo organizaci vede, jaký je její plán a důvod, proč zasahuje do fungování společnosti. Radost z falzifikace končí ve chvíli, kdy kvůli své nepozornosti způsobí smrt člověka.

Kniha nutí k zamyšlení nad okolním světem. Jak jednoduše jsme ovlivnitelní a jak málo stačí k tomu, abychom přijali vymyšlenou historku za pravdivou. Příběh je napsaný velmi autenticky a nemusíte se obávat, že byste se do knihy nezačetli. Bello popustil uzdu fantazii a falzifikace do detailů propracoval, chvílemi se nechce věřit, že se jedná pouze o vymyšlené události.

Je škoda, že Bello více nerozvinul síť mystifikace samotných zaměstnanců KFR a nenechal je zaplést se o trochu více do jejich vlastních fikcí. Avšak i toho se ještě stále můžeme dočkat. Kniha v tom nejlepším více méně končí a nezbývá, než čekat na pokračování s názvem Průzkumníci, které naváže na rozvyprávěné příběhy a doufám, že se dočkáme i osvětlení hlavního cíle organizace.

Falzifikátoři vás jistě nezklamou. V současném trendu skandinávských detektivek a erotických románů nabízí kniha příjemnou změnu. Svěží a oddechový triller vás zaujme důmyslnou propracovaností, jakou jsem u knihy už dlouho neviděla. Je velmi složité hodnotit knihu, když netušíte jak dopadne. Příběh skončil v tom nejlepším a spousta věcí zůstala nedořešena. Hlavní myšlenka se mi líbí a způsob zpracování je velmi dobrý. Prozatím hodnotím knihu na 75 % (uvidíme, jak s konečným výsledkem zamíchá druhý díl).

Autorka: Ema Krhovská