Dovedete překročit vlastní stín?

A teď k samotnému příběhu. Vlastně nejde jen o jeden příběh, v téhle knize je jich spletena celá spousta, ale přitom pořád dává smysl a všechno se točí kolem dvou hlavních hrdinů. Je dojemná, strhující, maličko patetická a plná jiskření mezi Noahem a Echo. A myslím, že nebudete moci přestat číst, protože zkrátka budete potřebovat vědět, jak to všechno dopadne… Jak to dopadne s Echo, jíž se rodina rozpadla v zásadě před očima a ona tomu nedovedla zabránit. Jak to dopadne s Noahem,  který na první pohled sice vypadá jako ukázkový bad boy, ale když zjistíte, co všechno je ochoten obětovat pro své dva mladší bratry, odhalíte jeho pravé já (přiznávám, párkrát mě to dojalo až téměř k slzám, ale vím, že jsem citlivka :)).

Překroč svůj stín je na první pohled knížka plná klišé. Populární dívka, které se „cosi“ stalo a je z ní outsider. A Noah, kluk, v němž na první pohled nemůže dřímat nic dobrého, ale jak už jsem psala, jeho pravé já je mnohem hlubší. Říkáte si, že tohle už tu bylo snad tisíckrát? Bylo. Základní motiv téhle knihy není nijak objevný. Podle mě je úspěšná hlavně proto, jak je napsaná. Katie McGarryová totiž dovede chytit za srdce. Možná i tím, jak je příběh jejích hrdinů obyčejný a strašidelný zároveň. Co potkalo Noaha a Echo, je kruté a naservírované bez jakýchkoli příkras a růžových výhledů. Opravdu budete mít pocit, že je to příběh ze života. A autorka píše dál, ale nejsou to další díly v pravém slova smyslu, spíš volné pokračování, které se točí kolem jiných postav, které se vyskytly už v této první knize. Dare You To vyjde česky také ještě letos a hlavními hrdiny jsou Ryan a Beth, Noahovi kamarádi a svým způsobem spolubydlící.

Překroč svůj stín je knížka pro všechny, co mají rádi příběhy od Colleen Hoover nebo Tammary Weber a taky třeba ty, komu se líbilo Moře klidu od Katji Millay. Pokud se mezi ně řadíte, nemůžete si tuhle knížku nechat ujít!

Autorka: Tereza Pecková