Děsivé tajemství ve středu milostného trojúhelníku

31. 5. 2017 v 13.50

Dokonalý pár. Ovšem jen na oko. Adele a David skrývají tajemství, které toho, kdo je pozná, může dostat do pekel. A to v tom lepším případě. Temný psychologický thriller, po jehož přečtení se začnete bát i svých vlastních snů.

Lousie je osamělá matka,  kterou opustil manžel a která se stará o svého šestiletého synka. Její každodenní život je nudná a únavná rutina. To se změní v okamžiku, kdy v baru potká okouzlujícího Davida. Navzájem se přitahují, ovšem počínající románek má jednu chybu. David je ženatý s Adele, nádhernou a dokonalou ženou. Dohromady tvoří rozkošný pár, který jako by vypadl z reklamy na štěstí.

Lousie se s Adele potká a tato křehká, půvabná osůbka ji naprosto uchvátí. Dostává se tak do nezáviděníhodné situace. Na jednu stranu si užívá s charismatickým Davidem, na druhou stranu se tajně přátelí s jeho ženou. Postupně ovšem na světlo vychází drobné nesrovnalosti, podivné okolnosti a zdánlivé náhody, a Lousie zjišťuje, že tohle manželství je prohnilejší než naše politická scéna. Ovšem pozdě, už je lapena a nitky zkázonosné pavučiny se jí zařízly příliš hluboko do těla.

Autorka Sarah Pinborough není žádný spisovatelský nováček. Na svém kontě už má přes dvacet knih, ovšem Ví o tobě je její první kniha přeložená do češtiny. V jádru se vlastně jedná o příběh o lásce. Zničující, sobecké, majetnické a svazující. Zkrátka protiklad veškerým romantickým slaďákům. Autorka tak dokazuje, že pochmurný thriller se dá napsat i bez krveprolití a že myšlenky a slova jsou mnohdy děsivější než skutky. Vyprávění plyne střídavě očima převážně Lousie a Adele, které autorka perfektně vyobrazila s výbornou znalostí ženské psychiky a ženských slabostí. Věrohodně vylíčila Lousinu osamělost, zoufalství a touhu změnit svůj život, a stejně tak i Adelinu posedlost a schopnost chladně kalkulovat. Třetí do hry, David, je oslavován i zatracován, a ač objekt touhy obou zmíněných dam, sám vlastně obětí.

Od začátku je patrné, že s Adele a Davidem není něco v pořádku, ale autorka odkrývá své karty postupně. Sem tam se čtenářem zalaškuje, s nečitelnou tváří pokerového hráče svede jeho domněnky na falešnou stopu, aby ho po pár stránkách vrátila na správnou kolej. Vyprávění je ale plynulé, bez hluchých míst a zápletka je velmi dovedně vystavěna, autorka zdatně udržuje napětí až do samotného mrazivého  závěru, který vyrazí dech. Ano, až tak je překvapivý a v momentě, kdy všechno zapadne na to správné místo, tak i jaksepatří děsivý.

Ví o tobě je román o pouhých třech postavách, a přece Sarah Pinborough dokázala stránky zaplnit slušnou náloží emocí. Chcete-li nepříliš náročný, napínavý román, kde není třeba hrůzných scén a přece vám bude běhat mráz po zádech, je tato kniha tou nejlepší volbou.

Autorka: Monika Riesová