Další kniha s Temperance Brennan a rozhovor s autorkou

Kathy Reichs již popatnácté přivádí k životu příběh soudní antropoložky Temperance Brennan a detektiva kanadské policie Andrew Ryana. Společně začínají pracovat na případu, který otřese i jejich profesionálním odstupem. Jak už to tak ale bývá, ne vše je takové, jak se na první pohled mohlo zdát. Do případu se zapojuje seržant kanadské jízdní policie. Už tak napjaté vztahy mezi Tempe a Ryanem se přiostřují, protože oním seržantem je Oliver Husty, Tempin bývalý přítel. Ukazuje se, že hlavní podezřelou je žena zařazená do programu KARE, který sdružuje pohřešované prostitutky v Edmontonu. A tak se vyšetřování přesouvá z Quebecku na západ. Podezřelých i mrtvých najednou přibývá a Temperance se dostává na stopu něčemu, co může být pravým motivem všeho.

Autorka navazuje na předešlé romány, kterými nasadila značně vysokou laťku. Pro věrné čtenáře mohou být Kosti jsou věčné trochu zklamáním, nicméně příběh ani zpracování není špatné. Námět jako takový je chytrý, zajímavý a neotřelý. Jako pravidelná čtenářka jejích knih jsem ale postrádala více antropologické a laboratorní práce. Poskrovnu bylo i typického intenzivního napětí mezi Tempe a Ryanem. Pro čtenáře, kteří se s prací Kathy Reichs teprve seznamují, je tato ale kniha skvělým začátkem, a pokud se jim zalíbí, určitě budou spokojeni i s dalšími. Milovníky příběhů s Tempe určitě potěší i fakt, že autorka v brzké době vydá šestnáctý díl s názvem Bones of The Lost.

Hodnocení: 75%

Prostředí, o kterém autorka píše, je ojedinělé a velice autentické, protože se z velké části zakládá na její vlastní práci antropoložky. Z toho, jak dokáže jednotlivé příběhy podat, je jasné, že má nepopiratelný talent a nemůžeme se divit její celosvětové oblíbě. Proto jsem neskutečně ráda, že jsem měla tu možnost ji osobně vidět při její loňské návštěvě Prahy, a také s ní tento týden udělat krátký rozhovor.

Kathy, nejprve bych Vám chtěla poděkovat za Vaši ochotu odpovědět na pár otázek. Takže, kde začít. Vaše knihy jsou unikátní, kde hledáte inspiraci?

Mám tendenci získávat většinu inspirace ze své práce. Vídám zvláštní věci – a někdy hrozné věci – každý den, a některé z těchto událostí mi uvíznou v hlavě. Když si pak sednu k psaní knih s Temperace Brennan, obvykle si užívám hlavně vědeckou část příběhu, která mi pomáhá být lepší spisovatelkou.

Vztah mezi Temperance a Ryanem je komplikovaný. Mohou se čtenáři těšit na trochu více romantiky v další knize Bones of the Lost?

Je to velmi složité. Tempe a Ryan si procházejí zamotaným emocionálním tancem a zdá se to být nekonečné. To se nezmění ani v Bones of the Lost, což je vše, co jsem ochotna prozradit!

Jak se Vám pracuje s Vaším synem Brendanem na sérii Virals?

Pracujeme spolu od začátku, tvoříme obrysy příběhu a rozhodujeme o tom, co bude hlavní zápletka. Brendan většinou píše první návrh, o kterém pak zuřivě diskutujeme – je to dost vášnivé. Opravdu zajímavá spolupráce a velmi obohacující zkušenost.

Máte představu, kolik knih s Tempe a Tory (série Virals) ještě napíšete?

Mám smlouvu na nejméně další tři knihy s Tempe po Bones of the Lost a jednu knihu ze série Virals po Exposure. Takže toho ještě přijde hodně!

Chtěla byste něco vzkázat českým a slovenským čtenářům?