Corban Addison: Kroky ke Slunci

Sestry Ahalja a Síta se s rodiči procházely po pláži, když je nečekaně smetla obří vlna. Z celé rodiny, přežijí jen ony dvě a jsou nuceny vydat se na cestu do vzdáleného města, kde se o ně mají postarat sestry z církevní školy. Při cestě však narazí na překupnický gang, který je umístí do nevěstinců.

Na druhém konci světa zažívá mladý právník životní krizi. Zemřela mu dcera a jeho manželka odjela zpět do Indie. Když se naskytne možnost pracovat v Indii pro neziskovou organizaci CASE, zabývající se obchodováním s nezletilými, vyráží na cestu. Po jedné z razií na tajný nevěstinec, se setká s Ahaljou a slíbí jí, že najde Síthu. Nejen prací v neziskové organizaci, ale hlavně díky Alhaje a Sítě začíná nacházet svůj směr a životní cestu.

John Grisham ještě nikdy nenapsal žádné hodnocení knihy, avšak Kroky ke Slunci změnily jeho rozhodnutí. Nejen, že ho uchvátil silný příběh, ale zejména odkaz, který skrz knihu promlouvá ke čtenářům. Nezbývá, než s Grishamem souhlasit. Již dlouho chyběla na trhu kniha, která by dokázala barvitě vylíčit zla, která se v nynějším světě vyskytují. I přes tento odkaz kniha nepůsobí skličujícím dojmem, který by mohl některé čtenáře odradit. Román je velmi čtivý a emoce, které příběh provází, Vás dokáží vtáhnout do děje a ukázat vám svět z jiného úhlu.

Nejen silným příběhem a zajímavým odkazem, ale i díky úžasnému popisu, který knize dodává na čtivosti a ještě více umocní dojem z příběhu, si kniha zaslouží 95% z hodnocení.

O autorovi

Corban Addison, narozený v roce 1979, vystudoval práva a od patnácti let zkoušel psát. Kroky ke Slunci je jeho první románovou prvotinou, psal ji od roku 2008. Kvůli knize cestoval do Indie i Evropy, aby byl text co nejvíce autentický.