Co všechno jste schopni udělat pro osudovou lásku?

Jean Perdu se na lodi plné knih vydává napříč kouzelnou francouzskou krajinou do Provence, po stopách své lásky. Přidává se k němu mladý spisovatel Max Jordan, který doposud vydal jednu knihu. Ta je mimořádně úspěšná, ale Max má tvůrčí blok a bojí se, že další knihu už nenapíše. Doufá, že cesta bude inspirací pro nový román.

Plavba po francouzských řekách oběma mužům přináší nejedno překvapení a setkání s rozmanitými lidmi, kteří svým způsobem ovlivní životy našich hrdinů. Najdou oba to, co hledají?

Tahle knížka není jen klasickým příběhem o lásce. Velký důraz je kladen také na přátelství, které je pro příběh velmi důležité. Styl, ve kterém se celý román nese, není jednoduchý. Autorka píše poeticky, což je znát hlavně v úryvcích z Manonina deníku, kterými je příběh proložen. Ten na mě působil až snově. Jakmile se však začtete, neodrhnete se a pohltí vás osobitá atmosféra, která se románem line. Levandulový pokoj je velmi francouzský. Připomíná Čokoládu od Joanne Harris a také Amélii z Montmartru.

Hned na začátku poznáváme nejen Jeana, ale také jeho přátele, sousedy, přehršel různorodých lidí. Hlučných, bodrých a především srdečných. Kromě knih je v románu zmíněno i jídlo. Croissanty, dobré víno, vydatné polévky… Chce se vám číst a jíst zároveň. Na konci pak najdete i recepty na pokrmy, které se v příběhu objevují.

Líbil se mi hlavně autorčin humor. U některých scén jsem se doslova smála nahlas. Věřili byste, že seriózní knihkupec je schopný dát si joint? Zdálo by se, že se to do milostného románu ani nehodí, ale netypický humor je v této knize kořením, dodávajícím jí ten správný šmrnc. I když je od počátku známo, že se příběh odehrává v současnosti, stejně působí, jako by děj i hrdinové pocházeli z dob minulých. Možná bych, být autorkou, vynechala závěrečný epilog, ve kterém jsou popisovány další osudy hrdinů této knihy. Samotný příběh je natolik kouzelný a podněcuje fantazii, že je škoda, aby si čtenář nemohl udělat vlastní obrázek. Jakkoliv nemám otevřené konce ráda, tady by mi přišel velmi vhodný.

Nehledáte-li jen jednoduchý, povrchní román o lásce, ale máte rádi knihy, které nepostrádají myšlenku, je Levandulový pokoj pro vás to pravé ořechové.

Autorka: Barbora Javorková