Číst cizí deníky zakázáno

Sára McMillanová žije poměrně nudný život. O matku přišla, otci raději ukázala záda a teď, když školní rok skončil, nějak neví, co o prázdninách dělat. Ze zvědavosti začne číst deník, který jí v bytě nechala kamarádka Ella. To ale neměla dělat. Zdá se, že její sousedka vede docela peprný sexuální život, alespoň to tak podle zápisů v deníku vypadá. Brzy ovšem přijde na to, že pisatelkou je jistá Rebecca.

Žena, co ve dne pracovala v místní galerii a po nocích se oddávala nepoznaným zákoutím sexuálních dobrodružství. Její deníky ovšem končí nadevše podezřele a mírně děsivě. Zvláštní je také to, že po Rebecce nezůstalo nic jiného, než krabice plné oblečení a osobních věcí uschované v jednom skladu.

Co se s ní stalo? Opravdu odešla pryč? Utekla před svým milencem, nebo s ním? A kdo to vůbec byl? Její dominantní a tvrdý šéf Mark, nebo nekonečný bohém a sympaťák Chris? Sára je odhodlaná tomu přijít na kloub. Netuší ale, do čeho všeho se při pátrání zamotá a co nového sama okusí. A už vůbec ji nenapadne, že by se i ona mohla ocitnout v nebezpečí…

Povedený fan-made trailer:

I Lisa Renée Jones se rozhodla přidat svou troškou do erotického mlýna a přišla s příběhem postaveném na hříšných denících. Její hrdinka ze začátku sice netuší, co to všechno má znamenat, spíše tápe a do všeho vstupuje poměrně naivně, postupem času ale odkrývá i jiná zákoutí své osobnosti. Na druhou stranu dva hlavní mužské exempláře, nad kterými zaplesá nejedno dámské srdce, to svou dominancí lehce převáží, takže si Sáry zase tolik nevšímáte a jen koulíte očima nad tím, co se to proboha děje.

Většinu času nevíte, jestli z toho máte být nadšení nebo naštvaní. Autorka hluchá místa vyplňuje deníkovými zápisky, co jsou do jisté míry žhavé, ale později vyznívají spíše děsivě. Máte totiž obavy o samotnou Rebeccu. Stejně jako Sára. Mínusem může být také samotný český překlad knihy. Jaksi nedokázal přenést ten správný erotický nádech i do češtiny, a tak chvílemi vypadá jako parodie. Nic ovšem není ztraceno, máme ještě další díly na to, abychom si spravili chuť.

Knižní série se v zahraničí brzy stala hitem a tak není divu, že si jí všimli také televizní tvůrci. Jelikož jde o erotiku, není ani trochu překvapením, že padla do oka hlavně televizní stanici STARZ, která si nedělá hlavu s tím, kolik toho může na obrazovce ze svých herců odkrýt. Zářným příkladem budiž seriál Spartakus. STARZ nám mimo jiné přineslo i jinou sérii vycházející z knižní předlohy. Řeč je o seriálu The White Queen podle knih Phillippy Gregory (v češtině například Bílá královna, Červená královna). V současné chvíli se natáčí také seriál Outlander na motivy knih Diany Gabaldon (v češtině například Vážka v jantaru, Mořeplavec, Bubny podzimu). Po úspěchu Her o trůny konkurenční HBO se v oblíbených knihách nejspíš skrývá televizní zlato. Uvidíme, jak si s tím poradí.

V tvojí kůži je kniha, která se obsahově v závalu knih stejného žánru nejspíš ztratí. To ale neznamená, že se při jejím čtení nebudete bavit a nebudete stejně jako hlavní hrdinka chtít vědět, co se stalo. Autorka čtenáře drží hezky napnuté až do samotného konce a pro jistotu to zakončí krásným cliffhangerem. To proto, abyste to pokračování prostě museli mít!

Hodnocení: 65 %

Autorka: Petra Sýkorová