Cestování není otázkou peněz, ale odvahy

9. 3. 2016 v 09.00

Do titulku pro tuto recenzi jsem příhodně vybrala citát od mého oblíbence Paula Coelha. Velmi dobře si totiž vzpomínám na svou první cestu do zahraničí, kdy jsem se cítila nesvá a vystrašená, protože jsem neměla tušení, jak to všechno zvládnu. A co teprve ten stres před první velkou sólo cestou. Kdybych si předtím měla možnost přečíst knihu Cestování – Nejlepší životní investice, řada věcí by pro mě byla jednodušší. Nechyběla by mi odvaha.

Lukáš Kerhart je muž věkem mladý, ale prožil si toho tolik, že by mu mohl závidět leckterý důchodce. Jeho zážitky jsou opravdu neuvěřitelné. V knize se můžete například dočíst příběh o organizovaném gangu zločinců, který mu ukradl všechny peníze z jeho českého účtu. Lukáš si následně musel najít dvě práce, jelikož banka mu byla schopná vrátit peníze až po několikaměsíčním vyšetřování. Na druhou stranu píše Lukáš i o desítkách inspirativních lidí, které potkal a vyjmenovává příležitosti, které získal jenom díky svým cestám.

Kniha Cestování – nejlepší životní investice je postavena výhradně na zkušenostech a zážitcích autora z vlastních zahraničních cest. Čtení je to příjemné a milé, ale pořád to jsou jenom zážitky jednoho člověka. Občas mi vadilo, že se spousta věcí zbytečně natahovala, Lukáš mohl být určitě v některých pasážích stručnější. Naopak velmi chválím sepsání mnoha užitečných zdrojů na konci publikace. Autor rozhodně ví, o čem píše. Sama k cestování některé uvedené služby využívám. Hodit se vám budou i odkazy na výukové portály, nejrůznější blogy, vyhledávače levných letenek apod.

Pokud jste zkušení cestovatelé, kniha vám nepřinese zřejmě nic nového. Ani pokud hledáte praktické rady, které by mohly pomoci zorganizovat si vlastní cestu do zahraničí. Jestli se ale chcete nechat inspirovat mnoha úspěšnými lidmi, kteří se nebáli a vyrazili do světa, rozhodně si tento počin od Lukáše Kerharta přečtěte.

Myslím si, že Cestování – nejlepší životní investice může skvěle fungovat i jako doplněk dalšího českého cestovatelského knižního počinu, který nese název Travel Bible

Hodnocení: 75 %

Autorka: Zuzana Šumlanská