Aristokratka před smrtí zachraňuje Kostku

8. 1. 2017 v 11.42

Zkuste zachraňovat hrad, když se máte tvářit jako aristokratka v depresi z blížící se smrti. A k tomu ten humbuk kolem mladé milenky knížete Schwarzenberga a nečekaného zájmu médií o život dnešní šlechty. To by jeden dobrovolně umřel.

Marie Kostková z Kostky by ráda žila jako dospívající holka, ale to by kolem ní nesměli být samí blázni. Počínaje otcem přezdívaným debilní škudlil a konče Miladou, která má v plánu z návštěvníků vyždímat, co se dá. Plán, jak zachránit Kostku, spočívá v představení chuděrky prokleté Marie, která co nevidět zemře strašlivou smrtí a celý příběh nechat otisknout v Blesku. Věřte, že kombinace domácí ořechovky paní Tiché a Prozacku, podaného v dobré víře matkou, vykonají svoje. Což Marie zjišťuje, když si z návštěvy novinářů nic nepamatuje a všechno se zdá být jen výplod její fantazie. Ale ani tentokrát plán nevychází tak, jak si to představovala Milada a Mariin otec.

A k tomu všemu se na scéně zjevuje tetička Nora. Věřte, že vetchá stařenka dokáže zamávat převládajícím klidem tak, jako nikdo jiný. A to jak svými průpovídkami, které pasují spíš do minulého století, tak i tím, jak vytahuje věci z tajných skrýší, o kterých neměl nikdo ani tušení.

Aristokratka na koni od Evžena Bočka volně navazuje na Poslední aristokratku a Aristokratku ve varu. Marie se téměř srovnala s českou mentalitou a dokáže přežít bláznivé akce své potrhlé guvernantky Denisky i své americké matky. To vše jen do chvíle, kdy si namíchá koktejl antidepresiv a pálenky. Pak jde vše z kopce a ona je rozhodnuta vzít otěže do svých rukou. Během toho vtipně komentuje aktuální dění doma i ve světě. Posluchač se bude smát nahlas, protože jinak to ani nejde.

I třetí díl namluvila Veronika Khek Kubařová, která dokázala Marii Kostkové vdechnout život. Svým ležérním přednesem reflektuje věk i rozpoložení hlavní hrdinky a díky ní se k Marii dostanete ještě blíž. Porovnat knižní předlohu a její audio verzi není nikdy jednoduché, ale v tomto případě musím sama za sebe říci, že Veronika odvedla skvělou práci a dokázala úžasnou knihu pozvednout na další úroveň. Za mě je audiokniha o něco lepší než „pouhá“ kniha, pokud to vůbec jde.

Autorka: Kristýna Pekárková