Anděl, který ztratil křídla

Thriller Pád andělů je prvním dílem fantasy série Penryn a Konec dní od americké spisovatelky Susan EE. Autorka už v originále stihla publikovat také jeho pokračování nazvané World After (Svět poté) a nyní pracuje na dalším dílu.

Uplynulo teprve šest týdnů od okamžiku, kdy se andělé zmocnili země. I za tak krátkou dobu se svět stačil zcela zhroutit a pravidla, jež vznikala po celá tisíciletí, přestala náhle platit. Lidé zdivočeli, navzájem se přepadávají, okrádají a zabíjejí, místo toho, aby se proti nebeskému vojsku spojili.

Penryn Youngová netouží po ničem jiném, než se se svou postiženou sestrou a labilní matkou dostat někam do bezpečí. Na rozdíl od většiny lidí je však tato dívka od dětství zvyklá čelit neustálému ohrožení. Kvůli matčiným schizofrenním představám se byla nucena naučit několik druhů bojového umění, aby dokázala sebe i svou sestru Paige, jež je upoutána na vozík, ochránit před matčinými démony.

Shodou okolností se Penryn a její matka se sestrou stanou svědkyněmi sporu mezi skupinkou andělů, při kterém jeden z nich přijde o svá sněhobílá křídla. Když si jich andělé všimnou, dívce nezbývá nic jiného, než celou pozornost stáhnout na sebe, a tak se vydá padlému andělovi na pomoc. Za svou troufalost je potrestána tím nejhorším možným způsobem, Paige je unesena. Jedinou její nadějí na záchranu sestry je Raffe, poraněný anděl, u kterého však ani není jisté, že se dožije rána…

Strhující thriller Pád andělů vás hned od začátku knihy vtáhne bez jakéhokoliv vysvětlování do děje a nepustí vás až do chvíle, než se dostanete na poslední stránku. Autorka důležité informace trousí v průběhu románu jakoby mimochodem a dává si velký pozor, aby toho neprozradila příliš. Naopak je na vás, abyste si na základě nepatrných útržků dali průběh apokalypsy dohromady sami. Mistrně také zbořila mýtus andělů jako dobrodinců a ochránců, místo toho jim odvážně přisoudila roli ničitelů a bezohledných vrahů, jež se neslitují ani nad nevinnými dětmi.

Pád andělů je plný akčních scén, dechberoucích zvratů a násilí. Kromě spousty krve na vás čekají ohryzané mrtvoly, kanibalové a zmutované příšery. Nečekejte tedy romantický příběh plný něžných doteků a zamilovaných pohledů, kde hrdinům chybí jakákoliv reálnost. Přestože se jedná o postapokalyptický fantasy thriller, jeho hrdinové nepůsobí z charakterového hlediska o nic méně skutečně, než hlavní postavy z jiných románů.

I když pro zkušenějšího čtenáře může být chvilkami vývoj dějové linky lehce předvídatelný, samotné rozuzlení je natolik překvapivé a šokující, že ve mně okamžitě vyvolalo touhu přečíst si další pokračování. Snad se na knižních pultech objeví co nejdříve.

Autorka: Eva Korytářová