75a25a79

Aby vám to reklamně myslelo

Marketing, reklamu, a PR v celé šíři kniha pojímá jen povrchně. Ve vhodných chvílích jde však autor do většího detailu, kdy přináší něco víc než jen pouhý souhrn. Problematiku reklamy představuje v souvislostech, díky kterým pochopíte, jak vzniká reklama, která opravdu prodává a dokáže to i v multi-kanálovém světě současnosti.

To je svět kontinuální digitální revoluce. Revoluce, která přináší změnu podobně významnou, jako bylo masové rozšíření televizního vysílání. Dochází k fragmentaci a úzké specializaci jednotlivých disciplín marketingu, kdy ale nesmí docházet k jejich oddělování. Více nástrojů, „svobodné“ prostředí internetu a relativně nízké náklady na výrobu on-line reklamy způsobily inflaci klasických formátů. Ty je ale třeba chápat v rámci celku. Reklamní kanály člověk nevnímá odděleně, mysl si pamatuje příběh, sdělení nebo emoci a není podstatné, zda ji vyvolá video na Youtube, TV reklama nebo PR článek. Komunikační kanály se mají prolínat a doplňovat – to autor vidí jako jeden ze společných jmenovatelů úspěšných reklamních kampaní.

Snadno pochopitelný a čtivý populárně naučný styl, kombinovaný s odbornými rozbory případových studií konkrétních reklamních kampaní, dělají knihu užitečnou jak pro zkušené marketéry, tak i pro naprosté lajky, kteří se chtějí seznámit se světem reklamy a aktuálními trendy.

Kniha přináší i další úhel pohledu, a tím jsou historické souvislosti. Co předcházelo tomu, aby se reklama mohla vyvinout do současné podoby? Jaké jsou hlavní milníky a proč se tak stalo? Kam vývoj reklamy směřuje?

Ogilvy o reklamě v digitálním věku pomáhá pochopit marketing a reklamu, aniž by zatěžoval zbytečnými podrobnostmi. Neudělá z vás specialistu na konkrétní obor, ale naučí reklamnímu myšlení. Díky tomu vám otevře zcela nový svět. Svět, který je dynamický, rychle se rozvíjí, ale vlastně se v základu nemění.

A pokud už se vaše brána do světa reklamy otevřela dříve než s Milesem Youngem, dovolí vám uvažovat o práci na vašich kampaních trochu jinak. Komplexně a s nadhledem.

Jakub Šikola

Sdílet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *