Na řadu příběhů o začátcích různých start-upů je těžké nenahlížet jako na pohádky – kterak chudý vizionář k bohatství přišel. Ale o tom zkrátka svět obchodu je. Jack Ma, původním povoláním učitel angličtiny, se díky své vizi a schopnosti naslouchat potřebám zákazníků dostal do čela jedné z největších společností světa. Vytvořil internetovou platformu, ve které se mezi sebou setkávají nejen obchodníci, ale i spotřebitelé po celém světě, a ničemu nevadí, že se domovská základna nachází v Číně, která je známá vysokou mírou cenzury, nedůvěrou spotřebitelů a nízkým počtem uživatelů internetu.
„Když stanovíme politiku, která bude vyhovovat 99 procentům lidí a nebude se líbit jednomu procentu, vlastně to znamená, že se na nás zlobí 4 miliony lidí.“
Od chvíle, kdy se autor Porter Erisman poprvé setkal se zakladatelem Alibaby, viděl potenciál, který nasvědčoval tomu, že se bude jednat o unikátní projekt. Neváhal a přijal nabídku podílet se na vzniku firmy, která se rozhodla zbořit do té doby vžitá dogmata a nebála se začít dělat věci jinak. Vzhledem k jeho osmiletému působení v roli viceprezidenta na různých pozicích se rozhodl sepsat své zkušenosti a postřehy pro budoucí následovatele, kteří by jednou chtěli jít ve šlépějích Jacka Ma.
Ačkoli se v knize střídají témata obchodu, managementu či konkurence, nepůsobí zbytečně odborným dojmem. Naopak, Erisman dává nahlédnout do života jedné malé firmy, která začínala ve stísněném bytě a postupně se proměnila ve velkého giganta, a to s veškerými úspěchy i chybami, které tento přerod doprovázely. Díky tomuto ucelenému přehledu máte možnost se podívat pod pokličku celého projektu a v závěru se i něco nového naučit – Erisman připravil 40 lekcí, kterými on sám v průběhu práce u Alibaby prošel.
Ať už jste ostřílenými podnikateli, manažery, studenty či jen rádi čtete o úspěchu druhých, věřte že příběh Jacka Ma a jeho Alibaba Group vám nabídne nejen dobře strávené chvíle s knihou, ale i poučení pro každodenní život.
Hodnocení: 90 %
Autorka: Ema Krhovská
Napsat komentář